Ekonomiassistent med erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra till C...

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren Ekonomiassistent som vill arbeta hos en trygg arbetsgivare i ett trevligt arbetsklimat med kontor på Östermalm i Stockholm? Carglass ®, världens ledande företag inom lagning och byte av bilglas erbjuder dig din nästa utmaning, varmt välkommen med din ansökan.

Om bolaget

Carglass® är världens ledande företag inom lagning och byte av bilglas. Bolaget lagar och byter bilrutor på alla bilmärken, oavsett årsmodell. Runt om i Sverige finns över 80 verkstäder med drygt 230 anställda. I hjärtat av allt bolaget gör är deras åtagande att alltid leverera kundservice i världsklass. Carglass® mäter kundnöjdhet i alla deras verksamheter. Carglass® är under en expansiv resa och behöver nu förstärkning i form av en Ekonomiassistent. Vi letar efter dig som har en positiv och nyfiken karaktär som känner sig trygg i rollen som ekonomiassistent.

Om tjänsten

Som Ekonomiassistent ingår du i ekonomiavdelningen som består av 5 personer. Du kommer arbeta med delar inom både kund- och leverantörsreskontra samt viss manuell utläggsredovisning och i tjänsten ingår mycket kontakter med kollegor i verksamheten och kunder.

Dina primära arbetsuppgifter kommer att innefatta:

- Den största delen av tjänsten är inom kundreskontra där du är involverad i fakturering (nära kontakt och samarbete med verkstäderna där fakturorna görs).
- Sköter distributionen av fakturorna till försäkringsbolagen och andra kunder, kontrollerar avvikelser, gör rättningar etc.
- Bokning och matchning av faktura och kortinbetalningar.
- Inom leverantörsreskontran innebär den största delen av arbetet matchning av inköpsordrar mot fakturor.


I rollen sköter du även konteringar och fungerar som back up för annan kollega som arbetar med övriga delar inom leverantörsreskontran. I tjänsten ingår även till viss del utläggsredovisning i form av manuell hantering av ICA kontantkort. I det arbetet ingår kontering av kvitton och hantering av momsfrågor.

Om dig

Vi ser gärna att du har arbetat med kvalificerat ekonomiarbete ett par år och att du känner dig trygg i din roll. Vi söker dig som har relevant utbildning inom redovisning samt förstår debet och kredit och hur reskontror fungerar. Du har vana av arbete med reskontra och söker en tjänst och ett företag du kan stanna kvar på och trivas i på längre sikt. Vidare söker vi efter dig som är en jordnära person med hög känsla för service och nöjda kunder.

För att trivas i rollen bör du vara flexibel och trivas att arbeta i en dynamisk och prestigelös miljö. Som person är du driven, van att arbeta självständigt, strukturerad, nyfiken och initiativtagande. Vidare står du för struktur och ordning och reda. Du är kommunikativ och trivs att arbeta brett med många arbetsuppgifter.

Kvalifikationer

- Några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete.

- Utbildning inom redovisning eller motsvarande.

- Du talar och skriver flytande svenska och mycket god engelska.

- Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och främst Excel.

Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat i Navision och arbetat brett som ekonomiassistent tidigare.

Tillträde, omfattning och anställning

Bolaget sitter i fina lokaler centralt i Stockholm. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag, bolaget tillämpar flextid. Detta är initialt ett konsultuppdrag där du blir anställd av Hero med mycket goda chanser att bli överrekryterad till vår kund efter 6 månader.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Christoffer Sperring på christoffer.sperring@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2021
  • Ansök senast: 13 maj 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


21 november 2024