OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra som vill arbeta vid ett företag beläget i centrala Stockholm. Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att bestå av att inbetalningar, betalningspåminnelser och räntefakturering. Vidare kommer du att administrera inkassoärenden, arbeta med statuslistor på kundreskontran, arbeta med kreditupplysningar, bedömningar samt kundregistret och uppdatering av vissa uppgifter. Du kommer även att ha kontakt med kunder, säljare m.fl. Omfattningen på tjänsten kommer att ligga kring 75-80 procent. Kravprofil - Gymnasial utbildning - Erfarenhet av arbete med kundreskontra, gärna på ekonomiavdelning - God kunskap i reskontror och bokföring - Goda datakunskaper i Office-paket, särskilt i Excel - Du utrycker dig väl i tal och skrift. Du är ordningsam, noggrann och effektiv person som har hög servicekänsla samt är affärsmässig i sätt mot kunder och internt anställda. Vidare är du drivande och envis samt har en hög närvaro. Det är viktigt att du har en förståelse för sambandet mellan olika processer inom ekonomi.