Ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Perido Skills söker en ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra som vill arbeta vid ett företag beläget i centrala Stockholm. Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att bestå av att inbetalningar, betalningspåminnelser och räntefakturering. Vidare kommer du att administrera inkassoärenden, arbeta med statuslistor på kundreskontran, arbeta med kreditupplysningar, bedömningar samt kundregistret och uppdatering av vissa uppgifter. Du kommer även att ha kontakt med kunder, säljare m.fl. Omfattningen på tjänsten kommer att ligga kring 75-80 procent. Kravprofil - Gymnasial utbildning - Erfarenhet av arbete med kundreskontra, gärna på ekonomiavdelning - God kunskap i reskontror och bokföring - Goda datakunskaper i Office-paket, särskilt i Excel - Du utrycker dig väl i tal och skrift. Du är ordningsam, noggrann och effektiv person som har hög servicekänsla samt är affärsmässig i sätt mot kunder och internt anställda. Vidare är du drivande och envis samt har en hög närvaro. Det är viktigt att du har en förståelse för sambandet mellan olika processer inom ekonomi.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 1 plats
  • Deltid
  • Publicerat: 24 mars 2009
  • Ansök senast: 23 april 2009

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


15 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

15 november 2024

15 november 2024