Ekonomiassistent med erfarenhet av lönehantering

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Vår kund ett arkitektbolag i stark tillväxtfas, beläget i centrala Stockholm söker nu efter en ekonomiassistent som även kan hantera löner. Uppdraget är på 75 procent och ett så kallat hyrköp, där man först är anställd hos oss på Experis och uthyrd till kunden under 6 månader för att sedan bli anställd hos kunden. Då de har ett stort behov av avlastning så är tillsättningen omgående.

Arbetsbeskrivning
Du kommer hantera alla förekommande arbetsuppgifter kring löner för 75 anställda, som att beräkna, redovisa och utbetala lön för företagets tjänstemän och kollektivpersonal, granska och utbetala reseräkningar och hantera personaladministrativa uppgifter. Du kommer även avlasta inom den löpande redovisningen på kund- och leverantörsreskontra, samt göra avstämningar och betalningar.

Vem är du?
Vi vänder oss till dig med minst två års erfarenhet av reskontra-arbete och det är ett krav att du tidigare har arbetat med lönehantering. Du har utbildning inom ekonomi från högskola eller liknande och du talar och skriver utan hinder på både svenska och engelska. Du har väldigt goda kunskaper i Excel då det används mycket i det dagliga ekonomiarbetet.

För att lyckas i rollen är du social, proaktiv och positiv. Du är driven och stresstålig och trygg i din arbetsroll. Viktigt är att du är kommunikativ och kan förklara och diskutera redovisning med icke ekonomer då kontakt med arkitekterna förekommer.

Vad kan vi erbjuda dig?
Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:

• Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
• Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson
Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten via länken på denna sida. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi kommer inte ta emot några ansökningar via mail.

För mer information om tjänsten kontakta Michelle Svärd på Experis Finance, michelle.svard@se.experis.com.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 75% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 17 april 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024