Ekonomiassistent med erfarenhet av lönehantering, Solna

Ekonomiassistent med erfarenhet av lönehantering, Solna

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Avanzera AB söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent med erfarenhet av lönehantering till deras ekonomiavdelning i Solna, med start omgående.
Vår kund är ett välkänt bolag inom läkemedelsbranschen och kontoret är beläget i Solna Strand med goda förbindelser via kollektivtrafiken. Du tillhör en ekonomiavdelning bestående av 5 medarbetare och rapporterar direkt till ekonomichefen.

Som konsult på Avanzera är du anställd av Avanzera men arbetar ute hos vår kund. För rätt person finns möjlighet till anställning direkt av vår kund vid avslutat konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid.


Arbetsuppgifter:
Ditt främsta ansvarsområde kommer att vara att agera kontaktperson gentemot företagets lönebyrå och bistå med lönerelaterad information, både externt och internt. Se nedan:

• Lönehantering för ca 80 nordiska löner innefattande: Sammanställning av månadens underlag, kontroll av underlag, insättning av lön i bank samt efterarbete såsom bokningar av lönerelaterade konton.
• Avstämning av lönerelaterade balanskonton
• Nära samarbete med HR gällande tjänstebilar och pensioner.
• Vissa kontorsrelaterade uppgifter såsom kontakt med leverantörer
• Introduktion av nyanställda i lön och utläggsportal, traktamente etc.


Din bakgrund:
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av lönehantering och som gärna arbetat som ekonomiassistent. Som person önskar vi att du är noggrann och strukturerad med en positiv och lättsam attityd. Du har inga problem att arbeta högt som lågt och är inte rädd för att ta egna initiativ och hugga i när det behövs. Då vår kund agerar på en internationell marknad ser vi gärna att du har goda kunskaper i det engelska språket.

Ansökan
Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten.
Har du frågor om tjänsten är du hjärtligt välkommen att höra av dig till konsultchef Anna Kalzén på telefonnummer 0700-905 491 eller anna.kalzen@avanzera.se.

Välkommen med din ansökan!


Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på www.avanzera.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2020
  • Ansök senast: 14 mars 2020

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022