Ekonomiassistent med erfarenhet av redovisning för omgåede start!

Arbetsbeskrivning

Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Komet söker för kunds räkning en ekonomiassistent för uppdrag på bolagets Sveriges ekonomiavdelning. Vår kund är en av de ledande bolagen inom Telekom och tjänsten är placerad på företagets huvudkontor i Kista.

Just nu pågår ett större systemarbete på avdelningen och arbetsuppgifterna kommer att variera, dock handlar arbetet till största del om kontering och bokföring.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är;

- Orderregistrering
- Fakturering
- Registrering av inköpsorder
- Registrering av inleveranser
- Lageravstämningar
- Registerhantering
- Leverantörsfakturahantering
- Stöd vid frågor från organisationen

Är du den vi söker?

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet inom kontering och bokföring. Vi tror att du är en prestigelös gymnasieekonom med ett par års erfarenhet, men med fördel har du arbetat inom området längre än så. Ett krav är att du har goda kunskaper i Excel samt det är meriterande med erfarenhet från Scala och/eller Navision.

Som person är du serviceinriktad, flexibel och mycket ansvarskännande. Du vågar ta kontakt med andra och är såväl kommunikativ som tillmötesgående. Då uppdraget är planerat att sätta igång omgående och innebär att du snabbt måste sätta dig in i aktuella arbetsuppgifter, krävs att du är anpassningsbar, självgående och initiativtagande med ett ordentligt "go" i ditt arbete. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Viktigt för denna tjänst är att du som söker har möjlighet att vid behov arbeta längre dagar, exempelvis vid månadsbokslut och inventeringar på annan ort.

Detta uppdrag ingår i Komets uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Komet för arbete ute i vår kunds verksamhet.

Information om uppdraget:
Start: Omgående, 22/4
Omfattning: Heltid med start nu fram till årsskiftet med god möjlighet till förlängning alt. överrekrytering
Arbetstid: Kontorstider
Lön: Enligt överenskommelse

OBS! Det finns ej möjlighet till semester under juli månad

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Olsson
020-25 26 00
KC-KG
020-25 26 00
KC-CG
020-252600
KC-AS
020-25 26 00
KC-BM
070-0000000
KC-Mys
020-25 26 00
KC-CA
020-25 26 00
KC-TD
020-25 26 00
KC-ESk
020-25 26 00
KC-MA
020-25 26 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Komet Sverige AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 27 mars 2014

Besöksadress

Box 70368 10724 Stockholm
None

Postadress

Box 70368
Stockholm, 10724

Liknande jobb


21 november 2024