OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Till vår uthyrningsverksamhet i Göteborg söker vi efter en rutinerad och erfaren ekonomiassistent som brinner för siffror. Uppdraget startar i maj och sträcker sig upp till 1 år.
Är du dessutom en fena på SAP är detta mycket meriterande.
I arbetsuppgifterna ingår löpande bokföring för de nordiska länderna vilket du ska känna dig trygg inom och har erfarenhet av detta.
Du kommer också att hantera följande:
Leverantörsreskontra
Reseräkningar, Sverige, Danmark, Norge
Momsredovisning för Sverige och underlag för momsombud till de nordiska länderna
Intrastat, för Sverige, Danmark, Norge, Finland
Avstämning av bankkonton
Förutbetalda kostnader samt periodiseringar vid månadsbokslut
Du kommer också att arbeta nära orderavdelning för fakturering och fakturafrågor samt eventuell handpåläggning gällande detta och är van att ta kontakt med företag.
Din profil
Vi söker dig som har arbetat som ekonomiassistent och har god förståelse för redovisning. Du har gymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande och goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel.
Du talar och skriver både svenska och engelska flytande då vår kund är internationell.
Som person är du självständig, noggrann och tydlig. Du trivs med ett strukturerat arbetssätt, har lätt för att lära dig och vågar ta egna initiativ.
Om företaget
Du söker tjänsten tillsammans med ett uppdaterat CV och skickar det till info@bemanningskontoret.se
Märk gärna din ansökan med "SAP"
Om oss
BemanningsKontoret är ett bemanning och rekryteringsföretag i Göteborg och vi utmärker oss i vårt engagemang för kund och medarbetare.
Verksamheten präglas av flexibilitet, lyhördhet och service och vi tror på kvalitet, personlig dialog och att ha ett nära samarbete med våra kunder och personal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Fred
Catrine Ramsten
Catrine Ramsten
Catrine Ramsten
Katarina Fred
Katarina Fred
Katarina Fred
0727-463010
Kim Amprazis
Emma Nilsson
Christian Haraldsson