Ekonomiassistent med erfarenhet av Visma Proceedo

Ekonomiassistent med erfarenhet av Visma Proceedo

Arbetsbeskrivning

Är du en vass ekonomiassistent med koll på leverantörsreskontra? Se hit! Vi söker dig som har sinne för siffror, är självgående och trivs med att arbeta över flera kontaktytor. Låter det som ett uppdrag för dig? Hör av dig till oss redan idag!
Om tjänsten
Vår kund, en myndighet i centrala Stockholm, söker nu en grym ekonomiassistent att förstärka ekonomiteamet med. På grund av rådande pandemi kommer största delen av arbetet ske på distans, med begränsad möjlighet att jobba från myndighetens kontor.
Dina arbetsuppgifter
Här kommer du arbeta med uppgifter som i huvudsak rör leverantörsreskontra. Det är till dig man vänder sig om frågor uppstår kring fakturor. Det är också du som har koll på att fakturor som skickas ut även betalas och vid behov fixar du med betalningspåminnelser och inkassoärenden. Sist men inte minst är det du som är ansvarig för att myndighetens utbetalningar blir gjorda och att fakturor hanteras och distribueras inom organisationen.
Dina egenskaper
Vi söker dig som är van att arbeta med leverantörsreskontra och som känner sig hemma i Visma Proceedo. Här kastas du in i en fartfylld miljö där du redan från dag ett väntas ta stort ansvar. Du är en person som trivs i nära samarbeten samtidigt som du gärna tar egna initiativ och har förmåga att driva ditt arbete självständigt. En positiv och härlig doer attityd kommer passa väl in hos denna myndighet!
Låter detta som ett uppdrag för dig? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Goda kunskaper i MS Office och framförallt Excel
Goda kunskaper i systemen Proceedo och Agresso
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Plus i kanten:
Erfarenhet av leverantörreskontra

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2021-05-31 med chans till förlängning. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32131 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 februari 2021
  • Ansök senast: 7 mars 2021

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


21 november 2024