OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba i ett framgångsrikt, internationellt och marknadsledande företag? Kunden är ett av Sveriges 500 största bolag. De driver stolt branschens mest ambitiösa hållbarhetsagenda genom deras högt satta mål för textil, människor och klimat och förenklar vardagen för deras många kunder!
Arbetsuppgifter
Kundreskontra
Övergripande ansvar för kravrutiner
Betalningspåminnelser
Inkassoärenden
Ansökan om betalningsföreläggande hos kronofogden
Räntefakturering
Viss kontoavstämning
Din bakgrund
Vi söker dig som har minst 3 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi (kundreskontra är starkt meriterande) och har en relevant eftergymnasial utbildning. Du pratar och skriver obehindrat både på svenska och engelska. Meriterande är om du har arbetat i Dynamics AX, Rival eller SOL.
Som person är du utåtriktad, positiv, lösningsorienterad och har ett stort engagemang i det du gör. Du är effektiv och flexibel, men är också noggrann och kan strukturera din vardag, jobbar bra både självständigt men också i grupp. Som lagspelare gillar du att ha ett nära samarbete med teamet samt med andra funktioner och kunder. För att trivas i rollen är det viktigt att du är både inkännande och affärsmässig.
Rätt inställning, personligt driv, arbetslivserafrenhet och engagemang är avgörande för rollen!
Övrig information
Uppdragstyp: långsiktigt konsultuppdrag med chans till övertag av kund
Ort: Malmö
Start: Omgående eller inom 1 månad
Lön: Enligt överenskommelse
Vi interjuar löpande!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Jennie Olsson på jennie.olsson@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-05-06.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88