Ekonomiassistent med fokus på kundreskontra sökes till 7A

Ekonomiassistent med fokus på kundreskontra sökes till 7A

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en ekonomiassistent inom kundreskontra till vår kund 7A. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start maj/juni och löper året ut.

Dina arbetsuppgifter

Kunden genomför nu en spännande system resa där man förbättrar och utvecklar ekonomiavdelningen och dess flöden. Som ekonomiassistent med ansvar över kundreskontran kommer du få ta del av denna lärorika förändringsresa och kommer att arbeta nära både kollegor och kunder. Du kommer att jobba med löpande bokföring, ekonomisk redovisning, kontoavstämningar och fakturerar för kontorshyror och bidrar till att kontrollera och säkerställa att redovisningen är korrekt.

Andra förekommande arbetsuppgifter är:

• Fakturering
• Kunddebiteringar
• Löpande bokföring
• Delaktig i bokslutsarbete, både månad- kvartal- och årsbokslut
• Inbetalningar, påminnelsehantering samt inkasso.
• Involverad i implementering av nytt ekonomisystem
• Ad hoc

Vem söker vi?

Vi söker dig som har jobbat som ekonomiassistent gärna inom kundreskontra i några år och känner dig trygg i dessa arbetsuppgifter. Du får gärna ha en ekonomisk examen men du kan även ha tillgodosett dina kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Om du tidigare har varit med vid systembyten eller någon annan typ av förändringsresa ser vi detta som meriterande men är inget krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som ser möjligheter och glädje i mötet mellan människor och har ett genuint intresse av att skapa goda kundupplevelser och leverera excellent service.

Vidare är du ansvarstagande, noggrann och har ett sinne för detaljer. Du tar initiativ till utveckling av ansvarsområden och arbetsuppgifter inom ekonomi området och ser dig som ett självklart stöd till övriga funktioner i bolaget.
7A befinner sig i en mycket spännande fas där dom arbetar med en större systemförändring på ekonomiavdelningen så du bör ha ett systemintresse och gillar att skapa nya processer och rutiner.
7A´s kultur bygger på omtanke, engagemang och glädje och det är viktigt att du också delar dessa värderingar. Vi ser gärna att du gillar att ha roligt på jobbet och uppskattar att arbeta med ett glatt gäng på ett företag där det ibland kan svänga snabbt.

Vad vi erbjuder

Du erbjuds ett konsultuppdrag på 7A som arbetar med uthyrning av kontor och konferenslokaler på bästa läge i centrala Stockholm.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100% och arbetet är förlagt på kundens kontor på Vasagatan 7 men det finns även möjlighet att jobba delvis remote.
Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef, Manda Kristensson på manda.kristensson@jurek.se
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om 7A

7A´s vision är "att skapa en upplevelse utöver det förväntade". Det gör vi genom att möta varje gäst på ett professionellt och personligt sätt, alltid med hjärta och värme. Hos 7A skapar vi möten och miljöer där företag, stora som små, kan känna sig hemma. Vi erbjuder högklassig service och kontor i alla storlekar.

Om Jurek

Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2022
  • Ansök senast: 21 maj 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


21 november 2024