Ekonomiassistent med fokus på kundreskontra till Envac Scandinavia

Arbetsbeskrivning

Denna tjänst inleds som ett konsultuppdrag via Wise Professionals/Eqonomy och efter en lyckad konsultperiod har Envac som ambition att ta över anställningen. Detta är en heltidstjänst med start gärna i augusti/september.

Om Envac Scandinavia

Envac är världsledande inom automatiserad avfallshantering. Våra sopsugssystem och optiska sorteringsanläggningar gör städer smartare och mer hållbara, och möjliggör en mer effektiv och miljövänlig resursåtervinning.

Envacs sopssugssystem används i städer över hela världen, på sjukhus och på flygplatser. Avfallstransporterna flyttas från gatan till rör under mark och blir en del av övrig infrastruktur, som elektricitet, vatten och avlopp. Systemen är självlärande och utrustade med artificiell intelligens för optimering av drift och energiförbrukning. Vi designar även optiska sorteringsanläggningar, avancerade system för sortering av hushållsavfall till återvinning.

Envac, med globalt huvudkontor i Stockholm, är ett helägt dotterbolag till Stena Adactum AB, som är en del av Stenasfären. Vi är ca 700 anställda, fördelade på 35 kontor i 20 länder i Europa, Mellanöstern, Asien och Nordamerika. På Envac Scandinavia är vi 115 anställda.

Om rollen

I din roll kommer du ingå i ett ekonomiteam om fyra personer samt ytterligare en person som sköter lön. Du kommer att ha huvudfokus på fakturering och kundreskontra med allt vad det innebär. En av de viktigaste delarna i din roll är att ha en god kontakt med Envacs kunder samt även hantera förseningar, inkassokrav m.m. Inom Envac arbetar man med projekt och kontrakthantering vi vågar lova att du kommer att ha ett varierande arbete att komma till. På plats har du ett gott ekonomiteam med högt i tak som kommer att finnas på plats och som är involverade i din upplärning på plats. Du kommer att rapportera till ekonomichefen som ansvarar för Envac Scandinavia.

Dina arbetsuppgifter i punktform

·       Ansvar för kundreskontra och fakturering

·       Arbeta med kundfordringar

·       Bokföring i det interna bolaget Bodab

·       Stötta upp med manuella bokföringsordrar

·       Stötta upp i leverantörsreskontra samt ExFlow vid behov

Vem är du?

För att bli framgångsrik i denna roll och på Envac som företag ser vi att såväl din kompetens som personlig inställning är viktig. Som person är du sympatisk och positiv samt har lätt för att samarbeta med andra. Du är ansvarstagande och ser till att få saker utförda och du räds inte att lyfta på luren för att få svar. Vidare är du en lättlärd och prestigelös person som är van att arbeta högt och lågt samt ständigt lösa problem.

Vi söker dig som har en KY- utbildning eller motsvarande utbildning inom ekonomi samt gärna någon form av praktisk erfarenhet från en roll som ekonomiassistent. Du har erfarenhet från ett eller flera större affärssystem samt goda kunskaper i hela Officepaketet. Vidare behöver du kunna kommunicera obehindrat på svenska i både tal och skrift och det är även en stark merit om du kan engelska.

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag heter Lisa Kayser och har mailadress: lisa.kayser@wise.se.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.

Nu under semestertider kommer återkoppling att dröja lite längre än vanligt, och vi kommer att påbörja urvalsprocessen från och med vecka 32. Vi får därför be er att ha lite tålamod i denna process. Vi är tacksamma om du hör av dig om ditt intresse för rollen förändras. Vi vill också informera om att vi inte kan ta emot ansökningar via mail.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EQonomy
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 augusti 2022
  • Ansök senast: 24 augusti 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


21 november 2024