OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Är du en engagerad ekonomiassistent som gillar problemlösning? Har du erfarenhet av kundreskontra- och påminnelsehantering samt van vid att ha arbetat i en roll med mycket kundkontakt – då kan det här vara en roll för dig!!
Till en av våra större kunder i Vårgårda söker vi per omgående en ekonomiassistent till deras kundreskontrateam. Du erbjuds ett konsultuppdrag i ett spännande bolag som är i en tillväxt- och förändringsfas där du som individ får möjlighet att göra skillnad!
Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du vara en viktig del av de dagliga rutinerna vad gäller kundreskontrahanteringen. Ett av dina ansvarsområden kommer vara att jobba med utredning och problemlösning kopplat till påminnelser och utestående kundfordringar på ett professionellt och affärsmässigt sätt. Uppdraget innebär att du kommer ha daglig kontakt med berörda parter både externt och internt hos vår kund. Du har skinn på näsan och du skall trivas i en roll som kombinerar administrativt utredningsarbete inom ekonomi i kombination med många kontaktytor. Du kommer även hantera in- och utbetalningar, göra avstämningar samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter kopplat till den dagliga driften av kundreskontra.
Arbetstider
Start omgående och initialt 3 månader på heltid med stora chanser till förlängning.
Kvalifikationer
Du har minst gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, lämpligen från en större ekonomiavdelning alternativt kredit- och/eller krav/inkassoavdelning.
Som person är du självständig och noggrann. Du tar ansvar hela vägen för ditt område och du tycker om att arbeta med problemlösning. Då rollen innebär ett nära samarbete med övriga kollegor i bolaget är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Det är också viktigt att du känner dig trygg med din kommunikativa förmåga, både i svenska och engelska, då du kommer ha mycket dialog internt och externt med både svenska samt utländska kontaktpersoner.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Tveka inte att höra av dig till Helena Åhman, consultant manager, helena.ahman@randstad.se alt. Viktoria Halvars, consultant manager, viktoria.halvars@randstad.se om du har några frågor!
Om företaget
Randstad Finance är specialiserade inom kompetensområdet ekonomi och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom ekonomi, finans och lön. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044