OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ekonomiassistent med stor erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra? Vill du jobba brett inom en modern värdestyrd organisation som gör skillnad för människor? Då kan det här vara jobbet för dig!
Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden
Du kommer att arbeta på huvudkontoret med främst kundreskontra, som innefattar hantering av underlag från försystemet till Hogia och vidare till en fakturaväxel. Det innefattar även ett utvecklingsprojekt att utöka faktureringsfrekvensen från en gång per år till månadsvis. Ekonomienheten är liten och vi arbetar tillsammans. Du kommer även att arbeta med leverantörsreskontra och andra arbetsuppgifter som är vanliga på en ekonomienhet.
Erfarenhet och kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet som ekonomiassistent. Vi ser att du arbetat både med kundreskontra och leverantörsreskontra. Du har hög systemkompetens och kan med lätthet sätta dig in i nya system. Tidigare erfarenhet av Hogia Redovisning och InExchange, likaså användning av CRM-system såsom Lime är meriterande. Vi förutsätter att du är en van användare av Officepaketet med fokus på Excel. Vidare är det meriterande om du arbetat med massfakturering.
Som person är du kommunikativ, flexibel och prestigelös. Du är van att jobba strukturerat och lösningsorienterat med en vilja att hjälpa andra. Ordning och reda är naturligt för dig, du är handlingskraftig och ser vad som behöver göras. Det är en fördel om du gillar utveckling och har ett intresse för ständig förbättring av verksamheten.
Ansökan
I denna rekrytering har Omställningsfonden valt att samarbeta med SJR. Arbetet med urval och intervjuer sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson, sebastian.ragnarsson@sjr.se.
Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritet...%20);
Om Omställningsfonden
Omställningsfonden är en icke vinstdrivande kollektivavtalsstiftelse. Vi stöttar kommuner och regioner, samt kommunala företag med kompetensutveckling och hjälper också medarbetare som blivit uppsagda på grund av arbetsbrist vidare till nytt jobb. Vårt arbete omfattar cirka 1,2 miljoner medarbetare i välfärdssektorn.
Omställningsfondens huvudkontor ligger på Hornsgatan, nära Slussen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88