OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi letar efter dig som är ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsfakturahantering. Tjänsten är ett konsultuppdrag hos en av SJRs kunder med kontor i centrala Malmö. Start för uppdraget beräknas i mitten av januari.
Hos SJR arbetar du som konsult i olika uppdrag hos våra kunder i varierande branscher. I rollen som ekonomiassistent förväntas du att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och för att trivas som konsult är du flexibel och nyfiken.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I detta uppdrag kommer ditt fokus vara leverantörreskontra, där du hanterar en stor mängd fakturor som ska konteras. Arbetet sker i flera olika system vilket kräver att du har snabb förståelse för att lära dig olika program. Här arbetar du tillsammans i ett team men där varje person i teamet har eget ansvar för ett antal enheter. Arbetsuppgifterna ställer krav på att dessa utförs noggrant och med hög kvalité. I denna tjänst har du ansvar för dina enheters månadsavstämningar vilket innebär arbete med bank, periodisering, moms och avstämningar av konton.
Lämplig bakgrund
• Cirka 1-3 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent
• Relevant utbildning inom ekonomi
• God kunskap inom Excel
• Meriterande med erfarenhet av större affärssystem som exempelvis; Navision, Axapta, M3, SAP
• Svenska och engelska i tal och skrift
Personliga egenskaper
För att passa i detta uppdrag vill vi att du är bra på samarbete och god kommunikation. Har en tydlig struktur i ditt arbete samt är flexibel och prestigelös för att göra det arbete som behöver göras för dagen. För att trivas i rollen som ekonomikonsult är du en person som är mycket trygg i din kunskap inom ekonomi och snabb på att lära. Du är inte rädd för att ta ett stort eget ansvar för ditt arbete och vågar fråga om du fastnar i en arbetsuppgift. Du har en naturlig fallenhet för att få andra att känna sig bekväma i ditt sällskap och tycker om att interagera med dina kollegor i det dagliga arbetet.
Vad erbjuder vi
Uppdragstyp: Konsultuppdrag, arbetet sker på plats på kundens kontor alla veckodagar
Ort: Malmö, centralt
Start: januari
Lön: Enligt överenskommelse
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Carin Forsén på 0704-715912. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-12-21.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.