OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi letar efter dig som är ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsfakturahantering som kan starta omgående. Tjänsten är ett konsultuppdrag hos en av SJRs kunder med kontor utanför Eskilstuna. Kunden är ett spännande internationellt bolag och du kommer främst att jobba mot Norden och England. Det finns möjlighet till hybridarbete 1-2 dagar i veckan. Uppdraget är inledningsvis på 4 månader med stor möjlighet till förlängning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I detta uppdrag kommer ditt fokus ligga på leverantörreskontra.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av:
• Ta emot, granska och registrera inkommande fakturor
• Kontera inkommande fakturor
• Förbereda och genomföra betalningar
• Avstämningar av balanskonton
• Lägga upp nya leverantörer i systemet
• Ha löpande kontakt med leverantörer
• Ha löpande kontakt med ansvariga i verksamheten
• Arbeta med kontinuerliga förbättringar av leverantörsreskontran
Arbetet sker i flera olika system vilket kräver att du har snabb förståelse för att lära dig olika program. Då vår kund jobbar mot en internationell marknad är engelska ett krav.
Lämplig bakgrund
• Erfarenhet av liknande roll som ekonomiassistent
• Relevant utbildning inom ekonomi
• God kunskap inom Excel
• Svenska och engelska i tal och skrift
Personliga egenskaper
För att passa i detta uppdrag vill vi att du är bra på samarbete och god kommunikation. Har en tydlig struktur i ditt arbete samt är flexibel och prestigelös för att göra det arbete som behöver göras för dagen. För att trivas i rollen som ekonomiassistent är du en person som är trygg i din kunskap inom ekonomi och snabb på att lära. Du är inte rädd för att ta ett stort eget ansvar för ditt arbete och vågar fråga om du fastnar i en arbetsuppgift.
Vad erbjuder vi
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Frida Dalevik på frida.dalevik@sjr.se
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.