OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för kunds räkning. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start omgående till september 2023.
Arbetsuppgifter
Kunden genomför nu en spännande resa där man förbättrar och utvecklar ekonomiavdelningen och dess flöden. Som ekonomiassistent med ansvar över leverantörsreskontran kommer du få ta del av denna lärorika förändringsresa och kommer att arbeta nära både kollegor och kunder.
I din roll som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara:
• Helhetsansvar för leverantörsreskontran
• Löpande bokföring och avstämningar
• Delaktig i månads- och årsbokslut
• In- och utbetalningar
• Hantering av företagskort
• Moms- och skattedeklarationer
Vem söker vi?
Vi söker dig som har jobbat som ekonomiassistent gärna inom leverantörsreskontra i några år och känner dig trygg i dessa arbetsuppgifter. Du får gärna ha en ekonomisk examen men du kan även ha tillgodosett dina kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Om du tidigare har varit med vid systembyten eller någon annan typ av förändringsresa ser vi detta som meriterande men är inget krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som ser möjligheter och glädje i mötet mellan människor och har ett genuint intresse av att skapa goda kundupplevelser och leverera excellent service.
Vidare är du ansvarstagande, noggrann och har ett sinne för detaljer. Du tar initiativ till utveckling av ansvarsområden och arbetsuppgifter inom ekonomi området och ser dig som ett självklart stöd till övriga funktioner i bolaget.
Vår kund befinner sig i en mycket spännande fas där dom arbetar med en större systemförändring på ekonomiavdelningen så du bör ha ett systemintresse och gillar att skapa nya processer och rutiner.
Kulturen bygger på omtanke, engagemang och glädje och det är viktigt att du också delar dessa värderingar. Vi ser gärna att du gillar att ha roligt på jobbet och uppskattar att arbeta med ett glatt gäng på ett företag där det ibland kan svänga snabbt.
Vad vi erbjuder
Du erbjuds ett konsultuppdrag till vår kund som arbetar med uthyrning av kontor och konferenslokaler på bästa läge i centrala Stockholm.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100% och arbetet är förlagt på kundens kontor centralt i Stockholm, och det finns även möjlighet att jobba delvis remote.
Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef, Manda Kristensson på manda.kristensson@jurek.se
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52