Ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra till Omställningsfonden

Ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra till Omställningsfonden

Arbetsbeskrivning

Är du utbildad inom ekonomi eller har arbetat som ekonomiassistent tidigare? Vill du jobba inom en modern värdestyrd organisation som gör skillnad för människor? Då kan det här vara jobbet för dig!

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden
Du kommer att arbeta på huvudkontoret med främst ansvar för hantering av leverantörsfakturor. Arbetet omfattar hela flödet från inläsning av fakturor i ekonomisystemet till registrering i CRM-systemet, kontering, hantering av attestflödet samt daglig kontakt med interna och externa parter. I mån av tid stöttar du även teamet med övrigt förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen. Det finns utvecklingsmöjligheter i tjänsten. Administrationsavdelningen består av tio personer varav ekonomiteamet är fyra ekonomer som arbetar nära tillsammans. Flextid tillämpas och möjlighet till distansarbete finns.

Erfarenhet och kvalifikationer
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har lätt för att sätta dig in i nya system och du är en van användare av Officepaketet med fokus på Excel. Tidigare erfarenhet av Hogia Ekonomi, likaså användning av CRM-system såsom Lime, är meriterande. Det är också meriterande om du har arbetat som ekonomiassistent tidigare men det är inget krav.

Som person är du kommunikativ, flexibel och prestigelös. Du jobbar strukturerat och lösningsorienterat med en vilja att hjälpa andra. Ordning och reda är naturligt för dig. Du gillar utveckling och har ett intresse för ständig förbättring av verksamheten. Vi söker en person som vill arbeta på Omställningsfonden och ser värdet i organisationens engagemang för medarbetare och arbetsgivare inom välfärdssektorn.

Ansökan
I denna rekrytering har Omställningsfonden valt att samarbeta med SJR. Arbetet med urval och intervjuer sker löpande så vänta inte för länge med din ansökan. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson, sebastian.ragnarsson@sjr.se.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritet...%20);

Om Omställningsfonden
Vi erbjuder en arbetsplats med högt i tak där vi investerar i våra medarbetares trivsel och kompetens. Omställningsfonden är en värderingsstyrd organisation och våra värdeord är engagemang, respekt och mod. Dina framtida kollegor är ambitiösa, trevliga och professionella.

Vår vision är att öppna möjligheter till framtidens arbetsliv för välfärdens medarbetare och arbetsgivare och vårt uppdrag är att underlätta för omställning inom välfärden. I detta ingår till exempel att arbeta förebyggande med tidiga omställningsinsatser och kompetensutveckling inom kommuner och regioner samt kommunala företag som är medlemmar i Sobona. Vi stöttar också medarbetare i välfärdssektorn som blivit uppsagda på grund av arbetsbrist.

Omställningsfonden är en icke vinstdrivande kollektivavtalsstiftelse som bildades 2012 av Sveriges Kommuner och Regioner och Sobona samt fackförbundet Kommunal och fackförbund ingående i OFR och AkademikerAlliansen. Vi stöttar cirka 1 000 organisationer och företag med cirka 1,2 miljoner medarbetare i samband med omställningar.

Omställningsfondens huvudkontor finns i trevliga lokaler nära Slussen, centralt i Stockholm. Omställningsfonden har bred lokal närvaro och är organiserad i fyra geografiskt uppdelade områden i Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 28 november 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024