Ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra till Profisol, Göteborg

Ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra till Profisol, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Är du en effektiv och noggrann ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra? Då är det kanske dig vi söker till vår kund Profisol. Du kommer till ett företag med bra stämning och där man jobbar tillsammans med att förbättra och effektivisera arbetet. För dig med nyfikenhet och driv att lära nytt och ta ansvar finns möjlighet att utvecklas tillsammans med bolaget.
Det svenska huvudkontoret sitter i ljusa, fräscha lokaler i Sävenäs och du kommer ha mycket kontakter med både kollegor på kontoret samt filialer runt om i landet samt leverantörer.
Välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 24 oktober.

Om tjänsten
På ekonomiavdelningen i Göteborg är ni 2 personer som jobbar tätt tillsammans och stöttar och ställer upp för varandra. Under hösten kommer man implementera Visma Business och man kommer jobba med att automatisera mycket av det löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer jobba med brett ekonomiassistentarbete, där tyngdpunkten ligger på leverantörsreskontra och inbetalningar. Man driver nu ett projekt där mycket framöver kommer automatmatchas, men man kommer fortsatt behöva kontrollera och analysera att det är riktigt.
• Matchning, kontroll och kontering av varufakturor
• Leverantörskontakter i faktura- och betalningsfrågor/påminnelser
• Återrapportering av bankgirofiler och manuella betalningar
• Bokföring och kontoavstämning

Vem är du?
Vi tror att du har jobbat som ekonomiassistent i flera år med både kund- och leverantörsreskontra.
Du har vana från flera olika ekonomisystem och har en bra förståelse för hur flödet och processer sker och kan därmed förstå var ett fel kan ha uppstått.
• Du är strukturerad, noggrann men har ändå ett tempo
• Kommunikativ och lätt att ha kontakt med olika människor
• Flexibel, lojal och serviceminded
• Meriterande om du har erfarenhet från bolag med lagerhantering
• Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har grundläggande kunskap i excel

Om verksamheten
Profisol är sedan många år en av landets viktigaste leverantörer av teknisk isolering, lösningar inom brandskydd, akustik och byggplåt. Sedan starten har företaget framgångsrikt levererat tekniska lösningar och bidragit med expertis över hela landet. Idag arbetar Profisol från fem filialer från Malmö till Solna och har ett gediget distributionsnät med egna lastbilar och chaufförer för säkra leveranser över hela Sverige. Profisol har ca 50 anställda i Sverige och omsatte ca 300 mkr under 2020, det svenska huvudkontoret ligger i Göteborg, Sävenäs. Profisol grundades 2005 och sedan 2012 ingår man i IPCOM N.V (Insulation Products Company) som är en av Europas största aktörer i branschen.

I denna rekrytering samarbetar Profisol med Poolia, vid eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Sofia Obstfelder Garellick, sofia.obstfelder-garellick@poolia.se
Tjänsten är på heltid med direkt anställning hos Profisol i Sävenäs.
Urval sker löpande, ansök därför redan i dag, varmt välkommen med din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2021
  • Ansök senast: 24 oktober 2021

Liknande jobb


21 november 2024