Ekonomiassistent med fokus på lön till PRI Pensionsgaranti

Ekonomiassistent med fokus på lön till PRI Pensionsgaranti

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet inom ekonomi och lönekörning? Vill du arbeta brett och vara med och påverka i en ständigt utvecklande och föränderlig miljö med kompetenta kollegor och mycket goda förmåner? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Om tjänsten
Söker du den här tjänsten kan du förvänta dig att få använda all din ekonomiska och specialistkunskap främst inom lönekörning/pensionskörning i en ständigt utvecklande och föränderlig miljö. Avdelningen består idag av 18 personer som arbetar inom olika kompetensområden. En naturlig del i arbetet är samverkan med övriga avdelningar inom PRI samt att medverka i projekt och utvecklingsuppdrag.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är inom, BTP, FTP med fokus på utredning och filhantering. Ditt fokus kommer även att ligga på utveckling av arbetssätt och rutiner inom området. Det är också viktigt att du vill bidra till att PRI har nöjda kunder samt att deras mål uppfylls. Du har möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan efter upplärning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara

- Lönekörning/Pensionskörning
- administrativa uppgifter för Lönekörning/Pensionskörning
- Löpande bokföring, avstämningar, leverantörsreskontra,
- AGI-rapportering
- Fakturering
- Enklare bokslut
- Övrigt redovisningsarbete
- Ingå i projekt
- administrativa uppgifter för lönekörning/pensionskörning
- Du kommer att vara kravställare och medverka vid utveckling av de datasystem som stödjer gruppens verksamhetsområde.
- Du kommer även att ta fram och underhålla instruktioner, processarbetsbeskrivningar, och arbetsinstruktioner samt delta i processkartläggning.


Erfarenhet och kvalifikationer

- Utbildning inom ekonomi
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
- Lön bakgrund (arbetat med lönekörning)
- Hög teknisk förmåga
- Goda kunskaper i Excel (programmering behövs ej)
- Hög intiativförmåga
- Meriterande om du har erfarenhet inom EPR (gamla Agresso)


Du har lätt för att organisera ditt arbete, även under hög arbetsbelastning. Du tycker om att arbeta i grupp och vill vara en del av ett team som tillsammans tar ansvar för administrationen åt PRIs uppdragsgivare. Ditt arbetssätt är strukturerat och du förstår vikten av noggrann leverans i varje steg av processen.

Förändringar ser du som en spännande utmaning och du bidrar gärna i utvecklingsarbete. Du är flexibel och vill utvecklas inom samtliga kompetensområden. Vidare innehar du samarbetsförmåga och är kommunikativ, då du har mycket externa kontakter med kunder, men också interna kontakter inom verksamheten.

Om företaget:
PRI pensionsgaranti är ett ömsesidigt skadeförsäkringsföretag inom tjänstepensionsområdet, ägt av de försäkrade kundföretagen. Vi arbetar med näringslivets pensioner, bland annat i ITP-planen. Våra tjänster omfattar kreditförsäkring, pensionsadministration, aktuariella tjänster, stiftelseadministration, konsulttjänster samt information och utbildning inom pension i egen regi. Totalt uppgår vårt försäkringsansvar till 335 miljader kronor.

Företagskulturen kännetecknas av det lilla företaget med stora framtidsplaner, utrymme för påverkan och goda möjligheter till utveckling. Vi är cirka 120 anställda och har kontor centralt i Stockholm och Göteborg.

Ansökan
I denna rekrytering har PRI Pensionsgaranti valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson på Sebastian.Ragnarsson@sjr.se. Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.

Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkertställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2022
  • Ansök senast: 6 februari 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024