OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med ekonomi och redovisning i en snabbt växande verksamhet? Vi hjälper organisationer både inom privat och offentlig sektor att med moderna verktyg digitalisera sin medarbetarresa: från rekrytering till onboarding och Talent Management. Talentech är en ledande aktör inom HR-tech med en stark framtidstro och vi växer både organiskt och genom förvärv. Med över 2 200 kunder globalt, varav 700 på den svenska marknaden, ser vi mycket goda utsikter för vår fortsatta resa framåt. Nu söker vi en ekonomiassistent till vårt team!
Om Rollen
Som ekonomiassistent hos oss har du en bred roll där du får arbeta med kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring‚ kvittoredovisning‚ registrering av fakturor, avstämningar‚ momsredovisning och periodiseringar av intäkter och kostnader. Du kommer även vara behjälplig vid månadsbokslut och årsbokslut. Eftersom vi ingår i en nordisk koncern så har vi mycket kontakt med våra grannländer och driver gemensamma projekt med deras ekonomiavdelningar, och vårt koncernspråk är engelska. I uppdraget ingår också att ca 20% av tiden vara behjälplig i och även driva olika typer av projekt inom bolaget tillsammans med VD för Sverige. Exempel på arbetsuppgifter inom detta kan vara kartläggning av potentiella kunder inom ett segment, ordna en konferens med mera. Du rapporterar till Finance Manager.
Vem är du?
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Rollen kommer att ha många kontaktytor både internt och externt och det är därför viktigt att du, precis som vi, tycker om att ge bra service och är positiv, flexibel och lösningsorienterad. Du är van att arbeta mot deadlines, är både noggrann och stresstålig samt har en god förmåga att prioritera. Vi tror också att du har:
• Högskole– eller universitetsutbildning inom ekonomi alternativt en KY–utbildning med ca 2–3 års tidigare erfarenhet som ekonomiassistent.
• God vana av att arbeta i Excel samt med fördel erfarenhet av Fortnox.
• Erfarenhet av att arbeta med periodiseringar av intäkter och kostnader.
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav, ytterligare nordiska språkkunskaper är meriterande. Det är även meriterande om du tidigare arbetat med administrationen av licenser i ett Saas-bolag.
När kan vi börja jobba ihop?
Tjänsten är på heltid och inleds med en provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Vi håller intervjuer löpande så skicka in din ansökan till oss redan idag!