OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos HSB är du en del av något större: Vi skapar framtidens hållbara boenden tillsammans med våra medlemmar. Vi öppnar också dörrar för dem som gör oss till det vi är här och nu - våra medarbetare.
Söker du nästa utmaning i arbetslivet samt vill vara med på resan mot framtidens goda boende? Är du utvecklingsorienterad och intresserad av att förbättra processer? Då kanske du är vår näste Ekonomiassistent!
HSB Göteborg är en ledande aktör med marknadens bredaste tjänsteutbud. Exempel på tjänster vi erbjuder är Ekonomisk förvaltning, Teknisk förvaltning, Förvaltare, Energi, Juridik och Ombyggnad. Vårt upptagningsområde är från Kungsbacka i syd till Lysekil i norr. HSB Göteborgs affärsmodell bygger på att vara en helhetsleverantör mot bostadsrättföreningar och vi förvaltar ca. 36 000 lägenheter.
Tjänsten är en tillsvidareanställning heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av avvikelsehantering av leverantörsfakturor i vårt elektroniska fakturahanteringssystem. Därtill ingår att svara på frågor via mail och telefon samt agera bollplank och rådgivare mot verksamheten. Vidare hanterar du påminnelser, implementering av EDI för våra leverantörer, inkasso och inkommande post.
I denna tjänst läggs stort fokus på arbetet med att utveckla våra processer. Vi arbetar i en föränderlig omvärld och inom en nytänkande organisation vilket ställer krav på att vi strävar mot ständig förbättring och effektivisering i vårt arbetssätt.
Kvalifikationer
Du har utbildning på lägst gymnasienivå med ekonomisk inriktning samt erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Vi tror att du har arbetat några år på en ekonomiavdelning och är därmed van att arbeta i olika program och system, exempelvis Office.
Arbetet kräver att du har ett gott siffersinne och är noggrann och strukturerad. Erfarenhet av Agresso är meriterande. Även tidigare erfarenhet av att ha arbetat med processutveckling är ett stort plus.
Personliga egenskaper
För att trivas i tjänsten krävs att du är utåtriktad, noggrann samt gillar att arbeta i team. Vi är en relativt liten grupp som jobbar tätt ihop vilket ställer krav på dig som lagspelare. Därtill hoppas vi att du är en utvecklingsorienterad problemlösare som gillar att arbeta med ständiga förbättringar av arbetssätt och processer.
Vi förutsätter att du känner till och delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot medlemmar och kunder utgår ifrån dem.
Vi erbjuder
Som medarbetare hos oss får du eget ansvar med möjlighet att påverka din arbetssituation och arbeta i en organisation som drivs av långsiktiga relationer och hållbara innovationer som gör skillnad på riktigt. Öppenhet, dialog och engagemang är viktiga inslag för oss som jobbar i HSB.
Utöver det erbjuder vi våra anställda ett bra friskvårdsbidrag, möjlighet att hyra våra underbara stugor på Gullholmen till rabatterat pris samt stående tider för padel och badminton. Vi ger dig möjligheten att använda dig av rikskort, vaccinera dig gratis mot influensa och teckna privata försäkringar förmånligt.
Välkommen in med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 19/9-22.
Vill du veta mer? Kontakta Ulrika Lovell Sköld, Chef Ekonomisupport, på ulrika.lovellskold@hsb.se
Unionens representant är Maria Lindqvist, maria.lindqvist@hsb.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson