Ekonomiassistent med god erfarenhet av kundreskontra sökes!

Ekonomiassistent med god erfarenhet av kundreskontra sökes!

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Bolaget presenteras vid den första interaktionen med ansvarig rekryterare.

Din roll

Som ekonomiassistent med ansvar för kundreskontran kommer du främst att arbeta med fakturering till bolagets kunder i ett 20-tal bolag. Fakturorna skapas dels genom filöverföringar från ett annat system inom koncernen, dels utifrån Excel-dokument som skickas in till ett ärendehanteringssystem. Du kommer även att delta i arbetet kring kravhanteringen och med avstämningar i bokslut. I rollen ingår många kontaktytor både internt och externt. I övrigt hjälps teamet åt på avdelningen och täcker upp för varandra vid behov vilket innebär att man kan behöva rycka in och hjälpa till med andra arbetsuppgifter som finns i teamet.

Bolaget har mycket stora flöden, vilket ställer krav på struktur, noggrannhet och att man vågar fatta beslut i vardagen kring arbetsuppgifterna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Intern- och extern kontakt avseende arbetsuppgifterna

- Fakturera externa och interna kunder, via fil och manuella

- Hantering av betalningspåminnelser

- Avstämningar i bokslutet kopplade till arbetsuppgifterna



Din profil

Vi ser efter dig som har några års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent inom kundreskontra och gärna med någon utbildning inom ekonomi. Du behöver känna dig trygg med hantering av stora volymer och flöden. Du ska trivas med att arbeta i en roll där man självständigt driver arbetet framåt men samtidigt är en del av en grupp där man tillsammans löser arbetsuppgifterna gemensamt på ett prestigelöst sätt.

Krav

- Några års erfarenhet av arbete med kundreskontra

- Erfarenhet av att hantera stora volymer

- Flytande i svenska i både skrift och tal

Meriterande

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi

- Erfarenhet av arbete i Visma business

Personliga egenskaper

Vi söker nu dig som är noggrann och tar ansvar för att driva ditt egna och teamets arbete framåt. Du behöver ha förmågan att kombinera detaljer med ett helhetsfokus och är vara mån om att lämna ifrån sig korrekta uppgifter. Du är även en person som trivs och motiveras av ett högt tempo samt av att arbeta i en föränderlig miljö och när det händer mycket omkring dig.

För att trivas på bolaget behöver du vara prestigelös och social- Du trivs i en öppen atmosfär och sprider alltid god stämning och positiv energi omkring dig. Då det i rollen ingår mycket kontakter är det viktigt att kunna kommunicera väl och tydligt.



Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Slut: 31/5-2023



Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar bolaget med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 72 858 39 55. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2023
  • Ansök senast: 29 juli 2023

Liknande jobb


21 november 2024