Ekonomiassistent med goda datorkunskaper till globalt företag!

Arbetsbeskrivning

Presentation

Nu söker vi en ekonomiassistent för ett spännande och långsiktigt uppdrag på en IT avdelning inom fordonsindustrin. Du kommer huvudsakligen att arbeta med att säkerställa en korrekt hantering av avtal, orderhantering och fakturering från företagets IT bolag. Uppdraget kommer att starta relativt omgående och pågå året ut med stora möjligheter till förlängning.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så välkommen in med din ansökan redan idag!


Arbetsuppgifter

Du kommer att ingå i ett team som är organiserad per kund eller kundgrupp för att tillhandahålla högkvalitativ service i ekonomiadministration gentemot kunderna. Avdelningen erbjuder expertstöd till Account Managers, och säkrar kvaliteten på de uppgifter som registrerats. Ur ett internt perspektiv har rollen ansvar för att kontinuerligt utvärdera och föreslå förbättringar för den administrativa delen av processer, verktyg som används och samspelet med kundteam och kunderna. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att:
- vara Account Managers administrativa systemstöd gällande avtal och fakturering
- registrering och standardisering av kund masterdata och fakturering (hanteras i SAP R3)
- skriva och skicka förslag till standard förfrågningar
- säkerställa hög kvalitet i fakturering inom IT bolaget i sälj- och affärsprocesser
- kontinuerlig kontakt med Account Management för ömsesidig uppdatering av förväntningar och möjligheter i det administrativa området av CRM-verktyg
- leda och styra finansförvaltningen mot funktioner inom IT bolaget
- sträva efter standardisering av ekonomiadministrationen
- säkra och utveckla gränssnitt mellan ekonomiadministrationsgruppen och andra grupper inom linjeorganisationen, till exempel Business Controllers


Utbildning/erfarenhet

Vi tror att du som söker har en högskoleutbildning inom ekonomi eller liknande samt är en duktig användare av SAP/R3 SD modulen. Vi söker en duktig administratör och kommunikatör som trivs med att arbeta tillsammans med andra. Vi tros att du är välorganiserad, serviceinriktad och gillar att lösa problem. För den här tjänsten krävs det att du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska språket. Erfarenhet från help-desk är meriterande.

Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Thunholm Reinhold

Malin Sager

Johanna Heimer

Christian Aronsson

Nathalie Rodriguez

Jasmina Dedeic

Sara Jägevall

Marcus Kahanek

Carolina Werner

Nele Turemark

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 5 juni 2015

Besöksadress

Kungsgatan 57A, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


21 november 2024