Ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra till globalt bolag!

Ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra till globalt bolag!

Arbetsbeskrivning

Är du i början av din ekonomikarriär och nyfiken på att lära dig mer? Eller har du kanske erfarenhet sedan innan men vill utvecklas vidare? Se då hit! Vi söker dig som är driven och trivs med att arbeta noggrant, strukturerat och lösningsorienterat till en spännande roll med start omgående. Välkommen med din ansökan redan idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en ekonomiassistent med inriktning leverantörsreskontra. Vår kund är ett globalt bolag som verkar inom läkemedelsinnovation och har sitt kontor i centrala Stockholm.

Rollen innefattar uppgifter med fokus på leverantörsreskontra med allt från att hantera det dagliga inflödet av in- och utbetalningar, avstämningar, delaktighet vid månads- och årsbokslut samt kontakt med kunder och andra i organisationen. Du kommer tillhöra ett hjälpsamt team där du får goda förutsättningar att sätta dig in i arbetet.

Tjänsten är med start omgående och sträcker sig till slutet på oktober, med möjlighet till förlängning för rätt person. Vi ser att du är flexibel och gärna ställer upp och arbetar under intensiva semesterperioder. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

#

Du erbjuds


* Goda möjligheter att utvecklas i ett stöttande team!
* En möjligthet att samla på dig värdefull erfarenhet inom ekonomi!


ARBETSUPPGIFTER
- Hantera leverantörsfakturor
- Dagliga inflödet av in- och utbetalningar, uppföljning av betalningar med mera
- Kundservice via telefon och mail samt stöd mot organisationen i kundrelaterade frågor
- Inkasso- och påminnelsehantering
- Delta i bokslut med fokus på kontoavstämningar och periodiseringar

VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan innan
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

I denna process kommer vi lägga stort vikt vid dina personliga egenskaper.

#

Vi söker dig som är

#


* Kommunikativ
* Noggrann
* Struktuerad


Som person trivs du i en föränderlig miljö. Du är även en positiv och flexibel person som uppskattar att arbeta strukturerat tillsammans med andra härliga kollegor.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kungsholmen, Stockholm


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2023
  • Ansök senast: 23 mars 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024