Ekonomiassistent med inriktning mot controlling till kund i Solna

Ekonomiassistent med inriktning mot controlling till kund i Solna

Arbetsbeskrivning

Har du ett par års erfarenhet av att arbeta brett som ekonomiassistent, och vill ta steget mot controlling i en varierad och bred roll? Här finns en spännande möjlighet för dig!

SJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent som till stor del även kommer att arbeta med financial controlling. Du kommer att ha en bred palett av arbetsuppgifter, innefattandes bland annat

- Hantering av leverantörsfakturor
- Avstämning av leverantörsreskontran
- Inkassohantering
- Viss hantering av kundreskontra
- Intern support i ekonomifrågor


- Månadsbokslut
- Rapportering av orderstock
- Projektrapportering
- Analys av finansiella data
- Utveckling av rapporteringsfunktionen och analysverktyg


Du kommer att tillhöra ett redovisningsteam om 5 personer, och du rapporterar till redovisningschefen. Vår kund är verksam inom planering och entreprenad inom vägar och järnvägar, och sitter i Solna Business Park. Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 6 månader, varefter överrekrytering till kunden kommer att ske för rätt person.

Detta är uppdraget för dig som uppskattar en bred roll där den ena dagen inte är den andra lik!

Vem söker vi?

Vi tror att du har ett pars erfarenhet av att arbeta brett som ekonomiassistent, gärna i samarbete med andra på en ekonomiavdelning. Du har god förståelse för det ekonomiska flödet, och därtill har du en god analytisk förmåga och kan se vad som kan och bör förbättras.

Du har erfarenhet av arbete i olika ekonomisystem, samt hanterar Excel utan problem. Det är meriterande om du tidigare arbetat med Pivot-tabeller. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, och hanterar svenska och engelska utan problem i tal och skrift.

Som person tror vi att du är noggrann, strukturerad, driven och analytisk. Du har ett eget driv och är självgående i ditt arbete.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Gustav Kendel på 076 647 16 45. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-11-30.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024