Ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra och leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Presentation

Nu söker vi en ekonomiassistent med erfarenhet av att arbeta med kundfordringar till ett globalt företag i Västerås. Uppdraget är ett konsultuppdrag som förväntas starta omgående och pågå till och med 30 september 2016. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med processbokföringstransaktioner för leverantörreskontra eller kundreskontra. Du ansvarar för att säkerställa att interna riktlinjer, rutiner och externa myndighetskrav uppfylls. I din roll fungerar du som stöd för olika team och för verksamhetens olika processer.

Utbildning/erfarenhet

Vi söker dig som har god förståelse för arbete med kundfordringar. Du ska ha mycket goda kunskaper i Excell samt i engelska och svenska språket. Goda IT kunskaper är också önskvärt.

Som person är du van att arbeta så väl självständigt som i grupp. Du är driven, noggrann och analytisk och har god social och kommunikativ förmåga.


Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB Örebro
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 10 maj 2016

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


21 november 2024