OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans med vår samarbetspartner Remondis AB söker vi nu en ekonomiassistent med inriktning lön. Rollen lämpar sig för dig som har förståelse för löneprocessen och vill arbeta i en utvecklande roll med stort eget ansvar. Remondis AB, som är en av de ledande aktörerna på den Nordiska återvinningsmarknaden, lägger stor vikt vid att du är en person som är ansvarsfull och kommunikativ. Trivs du med att arbeta i team och bidra till en god sammanhållning är detta en roll för dig.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent med inriktning på lön är det din uppgift att hantera hela löneprocessen och ge daglig service och support i löne- och systemfrågor till både chefer och medarbetare inom organisationen. Du kommer att arbeta tillsammans med en lönespecialist för att hantera flera hundra löner som består av både arbetare och tjänstemän. En viktig del av ditt arbete kommer också att vara att kontinuerligt effektivisera och digitalisera arbetsprocesser för att säkerställa en smidig lönehantering.
Exempel på arbetsuppgifter:
Registrering av nyanställning, löneunderlag och avslut samt hantera reseräkningar
Löneberedning
Supportera chefer och anställda gällande lönefrågor, tidsregistrering, reseräkningar mm.
Skapa användarinstruktioner och utbildningsmaterial
Arbeta fram och förmedla statistik och rapporter
Delta i arbete med lönerelaterade redovisningsfrågor exempelvis kontering av pensionsfakturor och liknande
Delta i bokslutsarbetet med avstämningar av lönerelaterade konton i balansräkningen, analyser mm
Vi söker dig som
Har eftergymnasial utbildning inom lön, ekonomi eller motsvarande, gärna en yrkeshögskoleutbildning (YH) inom lön
Har förståelse för lönearbete och av löneprocessens samtliga delar
Kan svenska och engelska flytande i tal och skrift
Är van användare av Excel
Meriterande om du även:
Har ett intresse för digitalisering och goda kunskaper inom system.
Har erfarenhet av Agda PS
Tidigare har arbetat med flera olika kollektivavtal
För att bli framgångsrik i den här rollen är det viktigt att du är ansvarsfull och har förmågan att självständigt planera och driva ditt arbete framåt. Eftersom det är en roll med många olika kontaktytor är det också viktigt att du är pedagogisk och har en god kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt. Att vara hjälpsam och ha förmågan att leverera högkvalitativ service är också viktigt för att lyckas i rollen. Dessutom trivs du med att arbeta i team och är positiv och bidrar till en god sammanhållning på arbetsplatsen.
Om Remondis AB
Remondis AB beskriver sin verksamhet på följande sätt:
REMONDIS är världens tredje största återvinningsbolag och vi ser till att över 30 miljoner ton avfall blir ny råvara - varje år. Vi verkar i en bransch som verkligen har framtiden för sig och som är en nödvändighet om världen ska ha en ljusare framtid. Vi är ett härligt team som utvecklar verksamheten i Sverige för att leverera branschens bästa service inom återvinning.
Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag genom OIO på 6 månader med ambition att få anställning direkt hos kund.
Omfattning: Heltid, kontorstider
Önskat startdatum: Omgående
Placering: Göteborg
Lön: Fast månadslön
Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.