OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Motiveras du av att hjälpa andra, få andra att känna sig trygga och trivas i deras framtida hem? Vi söker dig som är noggrann, flexibel och social. Vår kund strävar efter att alla medarbetare ska uppnå de interna målen och arbetsdagen genomsyrar av bolagets värdegrunder som de själva beskriver är: engagemang, kundfokus, affärsnytta och nytänkande. Är detta värden du inspireras av och vill vara med och bidra till för andra? Skicka in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Till vår kunds redovisningsenhet söker vi en ekonomiassistent med inriktning systemfrågor.
Vi letar efter dig som gillar att jobba i team och trivs i en serviceinriktad roll där du är ett stöd till hela organisationen i fakturahantering.
Du får möjligheten att arbeta på en sammansvetsad enhet om tio personer. Du kommer att arbeta i ett team av tre personer som bland annat ansvarar för kundens leverantörsfakturor (cirka 80.000 st/år), kundreskontran, dagbok, utbetalningar och inbetalningar.
Du kommer att tillhöra redovisningsenheten i Hammarby Sjöstad och din position fungerar som en stödfunktion för bolaget. Du förser ledningen med underlag för att styra verksamheten framåt, stöttar chefer och handläggare med ärenden av ekonomisk karaktär och följer upp bolagets ekonomiska ställning.
ARBETSUPPGIFTER
Behörighetsadministration, upplägg, ändringar och periodiska genomgångar
Arbetsflöden, fakturastyrning, registervård, fakturakontroll, kontakter med leverantörer kring fakturaflöden
Objektstregister i Agresso
Stödja och vara behjälplig vid frågor avseende fakturahantering
VI SÖKER DIG SOM
Utöver det så uppfyller du även nedan krav:
- Har en utbildning i ekonomi, gärna med redovisningsinriktning
- Några års erfarenhet av liknande arbete såsom systemadministration och registervård eller redovisning
- Gillar och har lätt för att navigera, förstå dig på och testa dig fram i olika system och att digitala verktyg, gärna större system alt. Agresso
- Goda kunskaper i Excel
- Gillar och har lätt för att navigera, förstå dig på och testa dig fram i olika system och att digitala verktyg
- Är flytande i svenska i tal och skrift
I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och i din roll som Ekonomiassistent är det viktigt att du är strukturerad och noggrann eftersom arbetets karaktär kräver detta. Vi tycker också att det är viktigt att du är social, serviceinriktad och orädd. Vi tror att du gillar att ha många olika kontaktytor och har en god förmåga att hugga tag i uppgifter och ta initiativ.
Omfattning är ca 75% fyra dagar i veckan (med eventuell möjlighet till högre tjänstgöringsgrad), måndag-torsdag med flexibla arbetstider, 9-16 brukar de flesta i verksamheten arbeta. Omfattningen kan justeras till alla dagar i veckan med kortare dagar.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231