Ekonomiassistent med intresse för att utveckla kundreskontrafunktionen

Ekonomiassistent med intresse för att utveckla kundreskontrafunktionen

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som drivs av att arbeta med kundreskontra i sin helhet, men som samtidigt vill arbeta med att utveckla och förbättra denna process!

SJR söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent, som kommer att arbeta med bland annat

- Kundfakturering
- Kundinbetalningar
- Påminnelsehantering
- Inkasso
- Bedömning av kreditrisker
- Avstämningar av kundreskontran inför bokslut


Förutom ovanstående kommer du även att ansvara för att utveckla och förbättra kundreskontraprocessen.

Vår kund är verksam inom post- och logistikhantering, och sitter i nya fina lokaler på Kungsholmen i centrala Stockholm. Du kommer att tillhöra ett ekonomiteam om 6 personer. På detta uppdrag finns möjlighet att arbeta på distans 2 dagar i veckan.

Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 8-12 månader. För rätt person kan det därefter bli aktuellt med förlängning eller överrekrytering till kunden.

Vem söker vi?

Vi tror att du som söker denna roll har ett par års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent inom kundreskontra, samt har god förståelse för detta flöde i sin helhet.

Du har god förståelse för arbete i ekonomisystem och har god förståelse för att arbeta i Excel.

Som person ser vi att du är noggrann, strukturerad samt är trygg och självgående i ditt arbete. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, och kan arbeta såväl självständigt som i team.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansökan

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-04-15.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2022
  • Ansök senast: 2 september 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024