Ekonomiassistent med intresse för fastighetsförvaltning

Arbetsbeskrivning

Tycker du om ett varierat arbete inom ekonomi och har ett stort eget driv? Vill du bli en del i vårt härliga team med duktiga och engagerade kollegor ? Hos oss på Stadsbostäder kommer du att få en bred roll och en möjlighet att utvecklas tillsammans med oss. Nu söker vi en ekonomiassistent till vårt kontor i Malmö. Är du du den vi söker?
Om tjänsten
Vi söker dig som är driven och har ett intresse för att använda och utveckla dina kunskaper inom ekonomi. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och att vara ekonomiavdelningens ”spindel i nätet”.
Hos Stadsbostäder erbjuds du att arbeta i ett företag där stabilitet och långsiktighet kombineras med framåtanda och nytänkande. Vi befinner oss i en expansiv fas och det finns goda möjligheter till nya utmaningar och vidareutveckling inom företaget.
I rollen som ekonomiassistent har du en viktigt roll med att erbjuda våra kunder en förstklassig service. Du kommer att ingå i ett team som hanterar både vår egen bokföring samt ekonomisk förvaltning av våra kunders fastigheter. Dina närmaste kolleger arbetar som kundansvariga ekonomer. Du ges möjlighet att arbeta såväl självständigt som i grupp och du har dagligen kontakt med fastighetsägare, hyresgäster och olika leverantörer. Du kommer också ha ett nära samarbete med hela vår organisation.
I tjänsten ingår bland annat:
Leverantörsreskontra-skanning, tolkning och kontering av ett stort antal leverantörsfakturor för olika företag
Kontakt med leverantörer
Kundfakturering och kundreskontraansvar
På sikt biträda kundansvariga ekonomer med löpande bokföring och avstämningar
Administrativt ansvar för vårt ekonomisystem
Registrera i underhållsprogrammet Vitec
Delta aktivt i verksamhetsutveckling och driva projekt

Kvalifikationer
Du har en ekonomiutbildning på minst gymnasienivå eller annan utbildning som är relevant för tjänsten. Du har ett par års erfarenhet och är trygg i din ekonomiassistentroll samt redo att utmanas. Du bör ha erfarenhet av leverantörsreskontra där flera företag hanteras. Har du erfarenhet av fastighetsmoms ser vi detta som positivt samt meriterande om du har arbetat i fastighetssystemet Vitec och ekonomisystemet Fenix.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är driven, tar eget ansvar och vill växa tillsammans med Stadsbostäder. Vi fäster stor vikt vid din personlighet och motivation. Du är noggrann och strukturerad med en förmåga att förstå hur saker och ting hänger samman. Du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Vi ser också att du är positiv och vill bidra till att upprätthålla en god arbetsmiljö.
Ansökan
Låter detta intressant ser vi fram emot din ansökan! Du ansöker genom att klicka på knappen ”Sök tjänst” och fylla i ansökningsformuläret med CV och personligt brev.
Skicka din ansökan senast 2021-03-21
Har du frågor om företaget eller tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa Alsterbert på Roi Rekrytering - lisa.alsterberg@roirekrytering.se
Om Stadsbostäder
Stadsbostäder är ett familjeföretag i andra generationen som i över 30 år har förvaltat bostäder och kommersiella fastigheter på uppdrag av fastighetsföretag, privata fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder våra uppdragsgivare en totalförvaltning där vi tar hand om ekonomi, administration, teknik och skötsel. Vi befinner oss i en expansiv fas och för närvarande förvaltar vi drygt ett 130-tal fastigheter, huvudsakligen i Malmö och Lund, med ca 3500 lägenheter och 350 lokaler. I företaget finns idag 42 medarbetare.
Stadsbostäders vision är ”Det självklara valet för att bo, verka och äga”. Vi strävar efter att vara den mest respekterade och väletablerade leverantören av fastighetstjänster i Malmö med omnejd. Hos oss kombineras stabilitet och långsiktighet med framåtanda och förnyelse.
Läs mer på www.stadsbostader.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stadsbostäder
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2021
  • Ansök senast: 21 mars 2021

Liknande jobb


20 december 2024