OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent som vill utvecklas inom controlling till ett uppdrag med start omgående.
Vad innebär rollen?
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bolagets kund- och leverantörsreskontra. Du hanterar hela flödet och utöver reskontran kommer du även att arbeta med terminer samt rapportering av kassa och bank. Bolaget behöver även stöd i sin projektrapportering och du kommer därför få möjligheten att utvecklas inom detta område och på sikt även arbeta med en del controlling inom projekten. Du kommer att få en rolig och omväxlande roll i en stor organisation där två bolag just nu håller på att bli ett. Du bör trivas med att lära dig nya saker och att kastas ut på lite okänt vatten.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har arbetat som ekonomiassistent en tid och som vill utvecklas. För att passa för tjänsten bör du vara en driftig och självgående person med en gnutta ödmjukhet. Du är van vid att lösa problem när helst de uppstår och är duktig på att ta reda på hur du ska gå till väga för att hitta nya lösningar. Arbetet ställer krav på noggrannhet och konsekvenstänk. Vidare är du positiv, serviceinriktad och driven att bidra till att leverera med högsta kvalitet. Vi värdesätter delaktighet, ansvar och kommunikation.
Du som söker behöver behärska svenska och engelska i tal och skrift samt ha goda kunskaper Excel. Har du arbetat i SAP är det meriterande.
Ytterligare information om uppdraget
Tjänsten är på heltid och uppdraget löper till och med 31/1-2021 med chans till förlängning.
Det är viktigt att du finns tillgänglig med kort varsel då vår kund behöver någon som kan börja omgående!
Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Katarina Forslund på telefonnummer 031-333 54 82. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte utan skicka in din ansökan redan idag!
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: ekonomiassistent
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88