Ekonomiassistent med kontorsansvar i Stockholm

Ekonomiassistent med kontorsansvar i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi kontorsansvarig ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontra till LA-gruppen i Hammarby sjöstad i Stockholm!

Har du ett starkt servicefokus samt intresse för siffror och ekonomi? Skulle du trivas i omväxlande roll med fokus på service, ekonomi och administration? Har du erfarenhet från leverantörsreskontra och kanske även tidigare axlat rollen som kontorsansvarig? Tjänsten är en bred och spännande roll hos LA-gruppen som är en snabbväxande byggentreprenör i Stockholm. Låter det spännande? Läs mer och sök tjänsten redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

LA-gruppen hjälper effektivt sina kunder med olika byggprojekt genom att fokusera på kvalitet, miljö och funktion. Företaget är inne i en mycket expansiv fas och har nu behov av att utöka med en tjänst där kombinationen service, ekonomi och administration står i fokus.

Här får du en möjlighet att arbeta i ett familjärt och innovativt tillväxtföretag där beslutsvägarna är korta och samarbete står högt på agendan. Du erbjuds en spännande möjlighet att få vara med och skapa processer och rutiner för att fortsätta utveckla ekonomifunktionen samt delta vid implementeringen av nytt affärssystem. I den kombinerade rollen ansvarar du även för att kontoret fungerar i sin helhet. För rätt person finns det mycket goda möjligheter att växa och utvecklas i rollen.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som ekonomiassistent har du helhetsansvar för leverantörsreskontran vilket innebär att:

• Registrera, skanna, kontera och ansvara för attestering av leverantörsfakturor
• Korrigering av felaktiga leverantörsfakturor och kontakt med leverantörer
• Hantering av utlägg, kvitton, kontering och skanning
• Ge stöd till ekonomiansvarig i övriga ekonomiuppgifter
• Hantera registervård och ansvara för arkivering
• Delta i implementeringen av nytt affärssystem

 

I rollen som kontorsansvarig ansvarar du för kontoret i sin helhet och dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:

• Ta emot besökare, hantera inkommande mail och post
• Boka och förbereda möten och event
• Beställa kontorsmaterial, kaffe, lunch och fika till kontoret
• Ansvara för att hålla rent och snyggt samt att kontoret fungerar i sin helhet
• Vara kontaktperson för städbolag och andra leverantör

 

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Tjänsten är på heltid med uppstart omgående i maj. De 6 första månaderna kommer du inledningsvis att vara anställd som konsult hos TNG. Därefter finns det för rätt person mycket goda möjligheter att bli rekryterad för en fast tjänst direkt hos LA-gruppen. Du kommer att arbeta tätt ihop med ekonomiansvarig på företaget samt bli en del av ett spännande företag som idag består av 18 medarbetare. Du jobbar kontorstider 8-17 med möjlighet till flextid. Tjänsten är placerad i nya fräscha lokaler centralt i Hammarby sjöstad med närhet till service och mycket goda kommunikationer.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig med stort intresse för siffror, ekonomi och administration. Vi tror att du har gymnasieutbildning inom ekonomi samt viljan att fortsätta utvecklas och breddas inom leverantörsreskontra samt tidigare erfarenhet av rollen som kontorsansvarig. Har du tidigare erfarenhet av byggbranschen, jobbat med projekt samt hanterat omvänd byggmoms är detta meriterande för rollen. Ett krav för rollen är att du har ett starkt IT intresse, god systemvana samt erfarenhet av Office paketet. Har du tidigare erfarenhet av arbete i Controlery alternativt något annat affärssystem är även detta meriterande för rollen. 

Eftersom tjänsten innebär många interna och externa kontaktytor är det även av stor vikt att du har ett starkt servicefokus och trivs i en "spindeln i nätet roll" samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Det viktigaste för att klara av rollen är dock att du har drivet och viljan att lära dig samtidigt som du som person är flexibel och är redo att följa med på LA-gruppens fortsatta tillväxtresa. I denna rekrytering lägger vi därför stor vikt vid din personliga lämplighet för rollen.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 maj 2020
  • Ansök senast: 6 juni 2020

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


21 november 2024