OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du den vi söker?
Vi söker Dig som främst vill jobba med våra kunder men som även vill jobba med andra funktioner inom ekonomiområdet när behov uppstår.
Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som sparar tid och skapar ordning och reda.
Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har ca 80 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.
Vad innebär det att jobba på vår Ekonomiavdelning?
Som anställd på vår ekonomiavdelning ingår du i ekonomiteamet och arbetar i nära samarbete med övriga avdelningar. Du rapporterar till Ekonomichef. Du en nyckelspelare i processen från Ny kund, Fakturering till att vi fått Betalt. Några exempel:
• Kontinuerlig bedömning av våra kunders kreditvärdighet
• Medverka till att vi har god kvalité på vår kunddata
• Övervaka att Kundinbetalningar flyter in på korrekt sätt
• Se till att vi får betalt via påminnelser, krav och inkasso
• Svara på frågor från kunder och vår säljorganisation
• Ekonomiska avstämningar, rapporter, uppföljningar och analyser
Företaget jobbar systematiserat med ständiga förbättringar (LEAN). Du deltar därför i processutveckling och rutiner för att effektivisera arbetet och höja kvalitén inom ekonomiområdet.
Vi vill att du
• har relevant erfarenhet av ekonomiarbete.
• har goda kunskaper i Office-paketet där inte minst Excel underlättar för att klara jobbet.
• är lättlärd, effektiv och balanserar effektivitet och noggrannhet med förmågan att analysera fakta och komma med relevanta åtgärder och beslut.
• är bra på att hantera snäva deadlines och därmed har en god förmåga att se vad som ska prioriteras.
• hanterar svenska i tal och skrift. Viss koncernkommunikation på engelska sker också.
• har en genuint positiv livssyn kombinerat med fart & fläkt.
• är nyfiken och när du ser något som bör tas tag i så gör du det.
• är orädd för IT-frågor
• ska både ha intresse för utveckling och ha uthålligheten att ”bara mosa” arbetsuppgifter.
• är flexibel och kan hantera stress. Det senare är viktigt då vi har 30 000 kunder och det kan bitvis bli intensivt.
Dina personliga egenskaper är, på riktigt, viktiga för oss! Du får gärna vara ha en ”egen profil” men ska verkligen gilla bra ”lagspel” för företagets framgång bygger på det.
Med tanke på teamets sammansättning ser vi gärna sökande ”mitt i livet” som tillför erfarenhet och stabilitet.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett jobb i ett företag med starkt varumärke och en organisation med mycket energi och glädje. Vi erbjuder dig möjligheten till personlig utveckling och ett deltagande i ett aktivt förbättringsarbete. Du kommer att befinna dig nära till beslut och med stora möjligheter att påverka. Vi erbjuder ett stort utrymme för personligt driv och engagemang.
För att vara aktuell i denna rekryteringsprocess behöver Din ansökan bland annat innehålla
• En tydlig beskrivning av dina relevanta erfarenheter
• En tydlig beskrivning om varför du söker detta jobb
• En tydlig beskrivning av dina styrkor och dina utmaningar inom ekonomiområdet
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Placeringsort: Örebro
Vi tillämpar löpande urval med sista ansökningsdag 5 mars 2021 så vänta inte med att skicka in din ansökan. Kontaktperson för tjänsten är Ekonomichef Lars Modig, 070-37 43 002.