OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som ekonomiassistent kommer du i kontakt med samtliga område som ingår i ekonomisk förvaltning av bostadsrättsföreningar enligt uppdragsavtal. En viktig del av tjänsten är daglig kundkontakt men även nära samarbete med kundansvarig bokslutsekonom och hyresekonom.
Du kommer få stor kännedom om bostadsrättsfrågor i allmänhet och ekonomisk förvaltning i synnerhet. Du kommer att lära dig våra ekonomisystem från grunden och du får samtidigt insyn i bokslut- och budgetprocessen.
Dina ansvarsområden består bl.a. av:
- Scanning och kontering av leverantörsfakturor
- Kontoavstämning
- Periodisering
- Förberedelse inför bokslut och budget
- Ta emot samtal och svara på frågor från medlemmar med hjälp av uppgifter från hyressystemet
Till tjänsten som ekonomiassistent ser vi gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Som person är du engagerad och duktig på att samarbeta med kunder och personal. Du skall ha ett strukturerat arbetssätt och vara intresserad och ha känsla för redovisning. Då tjänsten innebär kundkontakter är det viktigt att du är genuint serviceinriktad och bemöter kunder på ett professionellt och omtänksamt sätt. Det är viktigt att du är självgående och trivs att arbeta i högt tempo.
Du som passar in på denna beskrivning är välkommen till vårt glada gäng på BoNea.