Ekonomiassistent med kundsupport

Arbetsbeskrivning

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag med fokus på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi vänder oss till dig som är chef eller specialist och som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Experis Finance söker just nu en kvalificerad ekonomiassistent med stort sinne för administration till ett uppdrag för en av våra kunder i Älmhult. Start sker omgående och uppdraget varar fram till i sommar. Arbetstider är måndag till fredag 8.00-17.00. Du blir anställd utav Experis utsatt på uppdrag hos vår kund.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta i en mycket bred roll och självständigt arbeta med många olika moment så som t.ex. betalning, fakturering, påminnelser etc. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer bl.a. att vara:

* Kund och leverantörskontakter med registrering
* Fakturering/kreditering
* Attestering
* Kontoavstämningar
* Löpande bokföring
* Växeltelefoni och backup i form av support till utesäljare och kunder
* Kreditkontroller
* Upprätta olika sorters dokument
* Assistent vid inköp
* Kontering

Vem är du?
Du har en avslutad examen i ekonomi på antingen gymnasie eller högskolenivå och har minst ett par års erfarenhet av brett ekonomiarbete. Det är ett krav att du har goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel. Du behärskar svenska språket flytande i tal och skrift. Vidare ser vi att du har god systemförståelse samt har arbetat i något av de större ekonomisystemen såsom Navision och Palette.

För att lyckas i rollen krävs det att du är självständig och trygg i din roll som ekonomiassistent och administratör. Du är kommunikativ och serviceinriktad då arbetat innebär många interna och externa kontakter. Du är noggrann och levererar kvalitet inom utsatt tid. I tjänsten ingår att man som ensam person supporterar en hel avdelning inom nämnt område.

Du har ett sinne för detaljer samtidigt som du har överblick. Det är viktigt att du är prestigelös och kan hugga i där det behövs.

Vad kan vi erbjuda dig?
Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Kontaktperson
Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Vid frågor vänligen kontakta Sandra Karlsson på Tjänsten sökes via länken som är kopplad till annonsen, ansökan mottages ej via e-post.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 2 mars 2017

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

4 november 2024

Ekonomiassistent

1 november 2024