Ekonomiassistent med kunskap i MediusFlow till innovativt livsmedelsföretag

Ekonomiassistent med kunskap i MediusFlow till innovativt livsmedelsföretag

Arbetsbeskrivning

Trivs du med omväxlande arbete där du och din initiativförmåga är avgörande för arbetet framåt? Vår kund söker en ny medarbetare omgående med erfarenhet av leverantörreskontra.
Avsikten med denna konsultroll är att den ska övergå till en permanent anställning hos vår kund- detta är alltså en fantastisk chans att söka och få ta del av ett bolag i framkant. Företaget är beläget centralt i Stockholm i trevliga lokaler där stämningen är öppen och positiv. Start omgående varför intervjuer sker löpande så tveka inte att söka redan idag!


Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi en ekonomiassistent som kommer att ansvara för leverantörsreskontra samt arbeta med löpande bokföring, likviditetsbokning och avstämning, bokslutsprocesser så som kostnadsreserveringar och värdering och analys av lagersaldon. Du kommer att rapportera till Ekonomichefen.
¬¬¬¬¬¬Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Hantera bolagens hela flöden av leverantörsfakturor
- Sköta löpande redovisning så som bolagens in- och utbetalningar
- Delta i månads-, kvartals- och årsbokslut
- Stödja och bidra till tillförlitlig intern kontroll
- Medverka till utformning samt efterlevnad av interna policyer och riktlinjer
- Medverka till att effektivisera företagets ekonomiprocesser och vidareutveckling av integrationer mellan de system som används för ekonomisk rapportering och analys för att klara en fortsatt hög tillväxttakt

Ansvarsområden:
- Ansvara för att se till att fakturor attesteras i enlighet med bolagets uppsatta attestregler och därmed betalas i rätt tid
- Ansvara för hantering av räntefakturor och inkassokrav
- Se till att bolagen gör leverantörsbetalningar på veckobasis
- Se till att fakturaprocessen från köp till betalning hanteras tids- och kostnadseffektivt med fokus på kontroll och uppföljning.


Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper
Du som söker rollen som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra ska ha tidigare arbetslivserfarenhet inom området samt ha eftergymnasial utbildning. Du ska ha goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel samt Visma, Readsoft och/eller MediusFlow. Du förväntas också vara en trygg kommunikatör och vara flytande på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Personliga egenskaper:
- Initiativtagande och lägger vikt vid att avsluta aktiviteter och uppnå resultat
- God prioriteringsförmåga
- Hög effektivitet
- Noggrannhet
- Flexibel
- Nyfiken och självgående
- God samarbetsförmåga
- Analytisk och strukturerad


För att trivas i konsultrollen är du flexibel, har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya uppgifter och tycker om att träffa nya människor. Du tar ansvar i rollen som konsult, är engagerad i ditt uppdrag och Amendos ansiktet utåt.

Om Amendo
<B>Detta får du som konsult på Amendo</B>
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Amendo är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas. <a href="https://goo.gl/DpqfGV" target="_blank">Följ oss gärna på LinkedIn!</a> Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultcheferna Anna Kirsten och Aida Jahani. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

<a href="https://goo.gl/DpqfGV" target="_blank">Följ oss gärna på LinkedIn!</a>

Kontaktpersoner på detta företaget

John Rembeck
0727-16 81 02
Kerstin Söderberg

Josef Bosaeus
0727-168182
Kerstin Söderberg
0707-878710
Alexandra Emilsson

Alexandra Emilsson
0727168103
Alexandra Emilsson
0727 16 81 03
Linnea Engman

Anna Jacobsson

Alexandra Emilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo Bemanning & Rekrytering AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2020
  • Ansök senast: 9 mars 2020

Besöksadress

Brahegatan 10, Stockholm
None

Postadress

Amendo Bemanning & Rekrytering
Göteborg, 41107

Liknande jobb


20 december 2024