Ekonomiassistent med kunskap om lön till DigitalTolk

Arbetsbeskrivning

Är du en social och engagerad ekonom med en stor portion nyfikenhet som har ett par års erfarenhet av ekonomiarbete och kunskap inom löneadministration? Då kan vi ha jobbet för dig!

Bakgrund:
DigitalTolk har sedan starten 2015 revolutionerat tolk- och språkbranschen och är otroligt stolta över att våra tjänster verkligen kan göra skillnad i människors liv! Tack vare en helt automatiserad process sker matchning av kund och tolk snabbare och mer träffsäkert och tekniken är så pass unik att det som förut tog 30-40 minuter idag görs på 5-10 sekunder. Vi har vuxit 2845% de senaste 3 åren och tagit emot flera utmärkelser och priser såsom årets framtidsgasell och Sveriges snabbast växande företag samt en av Sveriges mest innovativa Startups.

Nu är det dags att ta nästa stora kliv och bredda vår portfölj till nya marknader och branscher både nationellt och internationellt och i samband med detta behöver vi stötta upp vårt ekonomiteam med grymma personer som lockas av att vara med på en spännande tillväxtresa.

Om rollen:
I rollen som ekonomiassistent på DigitalTolk kommer du att ha uppgifter som t.ex. lönehantering, redovisning, löpande bokföring, fakturering, leverantörsfakturor, avstämningar och delaktighet vid bokslut. Arbetsuppgifterna inom ekonomi och administration varierar och har olika karaktär. Du kommer både arbeta självständigt och i ett nära samarbete med andra funktioner inom ekonomiteamet samt andra delar inom bolaget såsom kundtjänst och sälj.

Om dig:
Vi söker dig som är trygg och stabil med ett stort eget driv. Du har en förmåga att se var arbetet kan effektiviseras och känner ett naturligt ägarskap för dina arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad och initiativtagande samtidigt som du är snabbfotad och kan parera mellan olika uppgifter. Vi är en arbetsplats med ett högt tempo där det händer mycket så det är viktigt att du trivs i en dynamisk miljö och gillar tempo lika mycket som vi gör.

Rent praktiskt behöver du ha:

- En utbildning som gymnasieekonom eller annan relevant yh-utbildning.
- Ca 1-3 års erfarenhet av likande arbetsuppgifter
- Erfarenhet av lönehantering
- Mycket goda kunskaper i Word och Excel.
- Det är meriterande om du har erfarenhet av Björn Lundéns ekonomiprogram


Om anställningen:

- Start: Så snart som möjligt
- Arbetsomfattning: Heltid, 100%
- Kontor: Stockholm, Slussen
- Vi intervjuar kandidater löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.


Vi eftersträvar mångfald i arbetslivet, både vad gäller kön, ålder och bakgrund. Vi uppmuntrar alla personer som passar profilen för tjänsten att söka. Varmt välkommen med din ansökan om du vill vara med på vår tillväxtresa!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DigitalTolk
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2021
  • Ansök senast: 4 juni 2022

Postadress

Hälsingegatan 49
STOCKHOLM, 11331

Liknande jobb


Ekonomiassistent

14 november 2024

Redovisningskonsult

Redovisningskonsult

14 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

11 november 2024