Ekonomiassistent med kunskap om löner

Arbetsbeskrivning

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg, och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!


På uppdrag av vår kund i Solna söker vi nu en ekonomiassistent inom leverantörreskontra och med viss erfarenhet av löneadministration. Uppdraget är på heltid och kunden önskar att ha personen på plats i slutet utav april. Uppdraget är på minst 6 månader.

Beskrivning av tjänsten
Som ekonomiassistent hanterar du leverantörreskontran och du arbetar med hela processen som inkluderar attestering av fakturor, scanning av fakturor, kontering, betalning, avstämning av konton och arkivering. Du kommer även att arbeta med reseräkningar, traktamenten och utläggsredovisning. Som ekonomiassistent arbetar du självständigt i din roll, men har mycket kontakt internt med kollegor. Företaget gör inte lönerna själva utan de är outsourcade till Visma. Dock kommer arbetsuppgifterna innebära att man bokför löner, semesterlöneskuld och dylikt.

Du blir här en del av ett stabilt bolag med en entreprenöriell atmosfär. Företaget är teknikdrivet och verkar på den internationella marknaden.

Vem är du?
Vi söker dig med minst ett års erfarenhet av leverantörsreskontra samt viss erfarenhet av löneadministration. För att kunna göra det behöver man veta hur ex. semesterlöneskuld beräknas. I grunden har du en gymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdig erfarenhet. Du har god datorvana och har du erfarenhet av Agresso är det meriterande. Du talar och skriver svenska och engelska.

Som person har du ett strukturerat och organiserat arbetssätt. Du arbetar självständigt med dina uppgifter likväl som du trivs bra med att samarbeta med andra.

Övrigt.
Tjänsten är en konsultuthyrning till vår kund i Solna och med start i slutet på april. Uppdraget är på 6 månader med chans till förlängning. Anmäl ditt intresseför tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Har du några frågor kring tjänsten går det bra att kontakta ansvarig rekryterare Marie Bergsman på 08-407 55 55.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Skantz
+46 8 407 55 66
Simon Jordal
+46 84075568
Stefan Lidman
+46 8 407 55 65
Marie Bergsman
08/407 55 55
Erik Bodin
+46 84075569
Marie Bergsman
+46 08-4075555
Ulrika Eklund
+46 40 665 51 50
Carina Johnsson
+46 8 407 55 62
Frida Bjerkman
+46 08 407 55 52
Anette Skantz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Timlön
  • Heltid Minst 6 månader
  • Publicerat: 26 mars 2015

Besöksadress

Humlegårdsgatan 20 Box 7420
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


31 oktober 2024

Ekonomiassistent

31 oktober 2024

31 oktober 2024