Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av ett expansivt företag med Sveriges nöjdaste kunder? På Sitevision skapar man tillsammans värde för befintliga och nya kunder i en miljö omgiven av stark kompetens, spännande utmaningar och ett starkt varumärke där utrymme till att växa och trivas finns. Nu finns möjligheten att söka en ny spännande tjänst!
Ekonomiassistent med kunskaper inom HR-administration
Om tjänsten
Som ekonomiassistent hos Sitevision blir du en del av den viktiga ekonomifunktionen. Du stöttar ekonomichefen samt övriga chefer i frågor gällande ekonomi men även i personaladministrativa frågor. Du får ett varierat arbete med egna ansvarsområden där ingen dag är den andra lik så du behöver vara en flexibel och effektiv person som motiveras av att vara spindeln i nätet. Sitevision erbjuder goda utvecklingsmöjligheter och företaget befinner sig på en tillväxtresa, med sikte på internationell etablering, så nya arbetsuppgifter kan tillkomma efterhand. Du arbetar dagtid, måndag till fredag, på ett av stans finaste kontor mitt i centrala Örebro, vilket gör det lätt att vilja vara på plats.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetsuppgifterna omfattar bl a:
? Löpande redovisning och bokföring
? Kund- och leverantörsreskontra
? Delta i arbetet med månads- och årsbokslut
? HR-administration tex. hantering av lönerelaterade händelser vid tex nyanställningar, sjukskrivningar, föräldraledighet, lönerevision, månadsavstämningar osv
? Ansvara för Sitevisions HR-årshjul
Vem är du?
Vi ser att du har minst gymnasieutbildning inom ekonomi, meriterande är eftergymnasial utbildning med relevant inriktning. Du har arbetat med liknande arbetsuppgifter ett antal år och stortrivs i en stöttande roll. Ekonomiarbetet behärskar du väl och vi ser att du har hanterat personaladministration i viss utsträckning tidigare och är nyfiken på att lära dig mer inom området.
Du har en generellt god förståelse för och kunskap i relevanta system inklusive Officepaketet och Excel och du är en god kommunikatör på både svenska och engelska.
Vi söker dig som är nyfiken och vill utveckla både dig själv och rollen. Du är en engagerad och prestigelös person med integritet som gillar att arbeta med siffror men även med människor. Noggrannhet och ordning och reda är självklarheter för dig. Då rollen är varierad med många kontaktytor ser vi att du har ett flexibelt förhållningssätt och god samarbetsförmåga.
Om verksamheten
Sitevision AB är ett svenskt företag som utvecklar en CMS-plattform som gör det enkelt att skapa och hantera digitala kundupplevelser, medborgarupplevelser och medarbetarupplevelser. Sitevision har marknadens mest nöjda kunder sedan 2009 enligt det oberoende analysföretaget Web Service Award. Bland kunderna finns Skatteverket,
Telenor och Malmö stad m fl.
Tillsammans är vi fler än 90 medarbetare i Örebro, Stockholm, Göteborg och Oslo som jobbar för att fler ska nå ut med sin kommunikation, på ett enkelt och effektivt sätt. Vi är stolta över att vara ett ”Great place to work”- certifierat företag. För mer information, besök gärna www.sitevision.se eller kontakta oss på info@sitevision.se.
Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
I denna process samarbetar vi med Poolia, Örebro. För ytterligare frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla Dawidson Göranzon på tel: 070-090 62 49 eller mail: pernilla.dawidson-goranzon@poolia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02