Ekonomiassistent med löneansvar

Ekonomiassistent med löneansvar

Arbetsbeskrivning

Wihlborgs vision är att vara det bästa fastighetsbolaget i regionen. Och genom vårt engagemang och vår handlingskraft har vi kommit en bra bit på vägen. Nu fortsätter vi vår utvecklingsresa – med fokus på nöjda kunder och engagerade medarbetare.
Brinner du för kvartals- och årsbokslut och ser fram emot nästa momsredovisning? Är du även en klippa när det gäller löneadministration? Då är du kanske vår nya kollega.
Nu ska vi förstärka vårt duktiga ekonomigäng med ytterligare en noggrann lagspelare. Rollen kommer arbeta både med ekonomi (ca 75%) och löneadministration (ca 25%).
Som ekonomiassistent på Wihlborgs ansvarar du för ett antal bolag vilket innebär;
Hantering av leverantörsfakturor
Löpande redovisning inklusive momsredovisning
Kvartals- och årsbokslut
Upprättande av årsredovisningar
Stödfunktion till övriga delar inom ekonomi

I rollen som löneassistent kommer du att ha ansvar för ca 150 löner i tre bolag. Du kommer att bistå i den årliga lönesättningsprocessen samt i lönekartläggningsarbetet och i ditt ansvarsområde ingår även support av de anställdas tidrapportering och reseräkningar.


Vem är du?
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från större bolag och det är meriterande om du har vana från fastighetsbranschen. De system vi arbetar i är Visma, Hogia, Flex och Palette och det är en fördel om du är bekant med dessa system. Du har relevant utbildning inom ekonomi, god datorvana samt är en fena på Excel.
För att trivas i denna roll tror vi att du är framåt, strukturerad och ansvarstagande. Att vara nyfiken, engagerad och ha god förmåga att prioritera och kommunicera är också viktigt för denna tjänst. Vi vill hela tiden förbättra vår service och vårt arbetssätt och vi ser gärna att du bidrar med idéer och förbättringsinitiativ.


Kom och utvecklas med oss
Vi erbjuder dig en intressant och ansvarsfull roll i en platt organisation med stark teamkänsla. Placering är på vårt huvudkontor i Malmö och du rapporterar till ekonomiansvarig Maria Isaksson.
Det är i vårt dagliga arbete som vi lägger grunden till goda kundrelationer. På Wihlborgs förvaltar vi våra fastigheter med egen personal. Det gör att vi kan ha en nära, kontinuerlig dialog med våra hyresgäster för att på bästa sätt tillgodose deras behov. På Wihlborgs arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö och vår arbetsplatskultur och sedan 2016 är vi certifierade som en av Sveriges bästa arbetsplatser enligt organisationen Great Place to Work.
Har du tips eller frågor så kontakta gärna HR-specialist Jessica Barkman, 040 - 690 57 24.


Ansökan
Urval och intervjuer sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast den
26 april, via vår hemsida. Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wihlborgs Fastigheter AB HELSINGBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2020
  • Ansök senast: 26 april 2020

Postadress

Terminalgatan 1
HELSINGBORG, 25278

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

14 november 2024

14 november 2024