OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Arena Personal har behov av att förstärka den interna ekonomiavdelningen i Stockholm med en lönekunnig ekonomiassistent på heltid. Du kommer att arbeta i ljusa och moderna lokaler på Lenngrensgatan 1 i Stockholm. Ekonomiavdelningen består av sex personer där alla har egna ansvarsområden. Avdelningen är en central enhet för alla kontor runt om i Sverige.
Som ekonomiassistent kommer du huvudsakligen arbeta med fakturering och lönehantering, både för tjänstemän och LO-anställda. I rollen ingår även att hantera kundinbetalningar samt att göra periodiseringar och avstämningar. Om du har erfarenhet av redovisning så finns det också möjlighet att arbeta med löpande redovisning i något av våra koncernbolag.
Din profil
Vi söker dig som har arbetat med fakturering och lönehantering och behärskar det självständigt. Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom löneadministration. För att klara av jobbet har du goda datakunskaper och är van att använda Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet av Hogia lön.
Som person är du flexibel, service-minded, ansvarsfull och noggrann. Vi värdesätter att du har förmåga att samarbeta och du har lätt för sociala kontakter och god kommunikativ förmåga.
Tjänsten ska tillträdas så snart som möjligt enligt överenskommelse och du får en provanställning under sex månader som sedan övergår i en tillsvidareanställning om allt fungerar bra.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett omväxlande och konsultativt arbete där du får möjlighet att växa i din yrkesroll. I attraktiva lokaler på Kungsholmen i Stockholm har vi en modern arbetsplats där vi arbetar i ett öppet kontorslandskap som inbjuder till samarbete och utveckling. Vi är ett personligt, engagerat och professionellt gäng som har mycket bra sammanhållning. Om du är en lagspelare som har nära till skratt kommer du att trivas hos oss.
Om företaget och koncernen
Arena Personal är ett bemanningsföretag med driv. Vi har närmare 30 års erfarenhet inom bemanning och rekrytering och är rikstäckande och verksamma inom en mängd branscher. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, Arena Utbildning, Niana och World Class ingår. Tillsammans erbjuder våra verksamheter långsiktiga och hållbara lösningar för organisationer. Arenakoncernen tillhandahåller ett komplett tjänsteutbud inom Bemanning och Rekrytering, Hälsa och rehabilitering, Utbildning samt Karriär och Omställning. I dagsläget finns verksamhet kopplad till över 90 orter i Sverige och Norge.
Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!