OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som brinner för ekonomi och som vill arbeta som ekonomiassistent i ett team om tre personer. Nedanstående uppdrag inleds med 6 månaders konsultuppdrag och kommer därefter att övergå till fast anställning hos kunden. Tjänsten är på heltid med start omgående! Kunden sitter i fina lokaler centralt i Stockholm.
Om tjänsten
I rollen som ekonomiassistent kommer du att ha ett huvudansvar för kundens kund och leverantörsreskontra. Du kommer att besvara inkommande samtal och mail från kund gällande ekonomi och fakturafrågor.
Andra uppgifter som förekommer är:
Månatliga avstämningar av leverantörsreskontra och kundreskontra mot balansräkningen
Ankomstregistrering och bokföring av leverantörsfakturor
Registrering av kundinbetalningar i redovisningssystemet
Avtalshantering, registrering av kunduppgifter
Din bakgrund
Vi söker dig som:
Har 3-4 års erfarenhet som ekonomiassistent och har god förståelse för bokföring och redovisning
Har minst en gymnasieutbildning med inriktning ekonomi
Är flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Har en god datavana
För att passa i rollen hos vår kund är det viktigt att du har ett intresse för ekonomi samt gillar att ge service. Din personlighet kommer även att vara viktig i detta uppdrag. Du är snabblärd och har en bra känsla för lagarbete samt är van att arbeta mot deadlines. Vidare är du noggrann och självständig i ditt arbete.
Bra att veta
Ovanstående är ett konsultuppdrag på 6 månader och går därefter över till kund, med start omgående. Tjänsten är på heltid och arbetet utförs under kontorstid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörandetjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cassandra Klang, 077 647 16 43.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88