OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Luleå lokaltrafik AB (LLT) söker ny medarbetare till företagets ekonomiavdelning. LLT är ett kommunalt bolag inom Luleå kommunkoncern och verkar för att tillhandahålla en god kollektivtrafik för Luleås invånare och besökare.
Tjänsten är organisatoriskt placerad på LLTs ekonomiavdelning med totalt 4 tjänster och avdelningen leds av företagets ekonomichef.
Ekonomiavdelningen ansvarar för budget- och planeringsprocessen, ekonomisk uppföljning, löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, daglig intäktsbokföring, löneadministration, hantering av anläggningsregistret, diarieföring av offentliga handlingar med mera administrativa arbetsuppgifter.
Har du öga för såväl helhet som detaljer och kan möta krav på noggrannhet och effektivitet?
Arbetet som ekonomiassistent kräver att du har goda kunskaper inom ekonomi och offentlig verksamhet och sinne för ordning och reda samt förmåga att ge god service till övriga verksamheter på företaget.
Din arbetsdag
Vi erbjuder ett omväxlande arbete med hantering av kund- och leverantörsreskontra, in- och utbetalningar, avstämningar, daglig intäktsbokföring, diarieföring av allmänna handlingar i vårt ärende- och dokumenthanteringssystem Evolution, arkivering, posthantering och andra allmänna administrativa arbetsuppgifter. Du ansvarar för kvalitetssäkring av ärendehanteringen avseende alla till LLT inkommande ärenden och du kommer att ha löpande kontakter med både allmänhet och verksamhet. Tempot kan stundvis vara högt samtidigt som det är viktigt att inte tumma på kvaliteten i arbetet.
Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasiekompetens inom ekonomi eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete är ett krav och vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete inom hantering av löpande bokföring. Det är meriterande om Du har goda kunskaper i regelverket som reglerar allmänna handlingar och erfarenhet från kommunal eller annan förvaltning. Dessutom är det meriterande om du arbetat i något diariesystem, gärna Evolution och gärna att du även är insatt i arkivfrågor. En förutsättning för att lyckas i rollen är att du har goda kunskaper i svenska, liksom goda IT-kunskaper och en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Dessutom är det meriterande om du har erfarenhet från arbete med löneadministration.
I rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Som person är du
· Du har god allmänbildning och ett intresse för den verksamhet som LLT bedriver och samhällsfrågor i stort.
· Du är noggrann, effektiv och självständig, eftersom det är viktigt att vi gör rätt och att vi gör det i tid. Som ekonomiassistent kan det ibland även handla om att få andra att göra rätt.
· Du brinner för service och har förmågan att ta egna initiativ.
· Du är lätt att samarbeta med.
· Du är pedagogisk då interna utbildningsmoment förekommer i tjänsten.
· Du är bekväm med att det är högt tempo emellanåt.
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Ansökan
Ansök senast: 2020-05-10
Skicka din ansökan till pernilla.reiser@llt.lulea.se. Märk ansökan med Ekonomiassistent. Vid frågor om ansökningen kan du också ringa Pernilla på telefon 0920-45 55 14.
Vid frågor om tjänsten ring Christina Häll Carlsson, Ekonomichef på telefon
0920-45 55 03.
Kontaktperson på Unionen är Thomas Höglund med telefon 0920-45 55 26.