Ekonomiassistent med språkkunskaper i danska

Arbetsbeskrivning

NCC:s vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. Vi utvecklar, bygger och säljer framtidens miljöer för boende, arbete och kommunikation. Vårt arbete genomsyras av våra värderingar; ärlighet, tillit, respekt och framåtanda..

NBS (NCC Business Services) är ett Shared Service Center som levererar tjänster inom ekonomi för nordiska bolag inom NCC-koncernen. NBS har ca 100 medarbetare som arbetar i processorienterade team.


Rollen hos oss

Vi söker en medarbetare till leverantörsreskontraprocessen för att stötta vår verksamhet under 1,5 år i ett vikariat. Du kommer att tillhöra ett team som hanterar leverantörsfakturor, påminnelser och krav för bolagets nordiska kunder. Arbetet innebär bl.a. uppgifter som faktura- och påminnelsehantering, bokföring och diverse utredningar.

Arbetet innebär även dagligt arbete i vår supportfunktion, dvs. att ge stöd via telefon och e-mail till NCCs interna kunder och externa kunder i framförallt Sverige och Danmark. I den här rollen kommer du att ha fokusområde gällande kunder i Danmark varför vi söker dig med danska språkkunskaper.


Dina erfarenheter

Du har tidigare erfarenhet från reskontraarbete på mindre eller större företag. Utbildning motsvarande gymnasieekonom och datorvana är ett grundkrav. Vi ser gärna att du har ytterligare redovisnings- och bokföringskunskaper.

Arbetet innebär dagliga kontakter och telefonsupport till NCCs interna kunder och externa leverantörer vilket kräver goda språkkunskaper i svenska och engelska på gymnasienivå.

För att utföra detta arbete krävs det även att du är öppen för att kommunicera med skandinaviska kunder/leverantörer vilket innebär att det är ett krav att du kan danska i tal och skrift.

Har du även kunskaper i andra språk som finska eller norska ser vi detta som mycket meriterande.


Dina egenskaper

Du är ansvarstagande, noggrann och har god initiativförmåga. God samarbetsförmåga samt ett positivt och serviceinriktat sätt är andra viktiga egenskaper, liksom flexibilitet.



Ytterligare information

Tjänsten är ett vikariat på 1,5 år på heltid med placering på vårt kontor i Solna.



Vi erbjuder

Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.

Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Hr-Generalist Marie Holmberg, 08-585 521 04.

Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande, så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2015-04-30.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NCC Solna
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • -
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 15 april 2015

Besöksadress

sjötullsgatan 35
None

Liknande jobb


21 november 2024