Ekonomiassistent med start omgående till Bilfinger Helsingborg

Ekonomiassistent med start omgående till Bilfinger Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill starta ett konsultuppdrag som Ekonomiassistent hos Bilfinger i södra Helsingborg . Vi ser gärna att du kan starta uppdrag så fort som möjligt!

Du kommer som ekonomiassistent vara ett administrativt stöd för chefer och medarbetare. Du kommer bl.a. hantera löpande fakturering i olika projekt, hantera tidrapportering i SAP, göra olika rapporter, sköta en viss dokumentation, skapa rapporter och underlag samt ha kontakt med kunder, anställda & leverantörer av varor och tjänster. Hantera inkommande och utgående post, samt övrig administration för våra avdelningar inom BU Maintenance i Sverige.

Det finns möjlighet till anställning efter avslutat konsultuppdrag.

Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund Bilfinger. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som har en gymnasial utbildning inom ekonomi och har arbetat minst 2 år med liknande uppgifter inom administration och ekonomi. Vidare ser vi gärna att du har goda IT kunskaper, Officepaketet samt goda kunskapar i svenska och engelska tal och skrift. Meriterande är om du har erfarenhet inom SAP. Du trivs och inspireras av att arbeta i en tempofylld miljö och ser det som en självklarhet att alltid leverera i tid och med hög kvalitet. Vidare ser vi att du som person är noggrann, strukturerad och självgående och trivs med att arbeta i team och är en lagspelare som värdesätter och bidrar till ett fint samarbete och glädje.

Om Bilfinger

Bilfinger är en internationell leverantör av ingenjörs- och underhållstjänster som är verksam inom flertalet marknader och discipliner. Koncernen har 31 000 anställda globalt, med huvudkontor i Tyskland. I vår nordiska verksamhet, som finns i Sverige, Norge, och Finland, har vi 3500 anställda med uppdrag hos spännande kunder både onshore och offshore.

Du kommer sitta on site hos vår kund Kemira som ligger i västra hamnen i Helsingborg (avfart Helsingborg södra från E6 om du åker bil)

Detta får du som konsult på Amendo

Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin (https://goo.gl/DpqfGV)!


Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Heléne Hansson helene.hansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Liknande jobb


21 november 2024