Ekonomiassistent med systemansvar till internationellt bolag på Söder i ...

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för system och en bakgrund inom ekonomi? Tycker du att det är kul med nya utmaningar? Vi söker till vår kund på Söder i Stockholm en ekonomiassistent med systemvana.

Nedanstående är ett konsultuppdrag på minst 1 år där du kommer att täcka upp för ett föräldravikariat. Tjänsten är placerad på Söder i Stockholm med start i mars eller april.

Tjänstebeskrivning

I denna roll kommer du att fungera som en kontrollfunktion där du ansvarar för den svenska delen av koncernens digitala fakturasystem.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:

- Kontroll av moms på fakturor

- Ha mycket kommunikation med både kollegor och leverantörer

- Utläggskontroll

- Kvittohantering

- Ansvara för frågor kring fakturasystemet

I denna roll blir du en del av en ekonomiavdelning där du kommer att sitta i ett öppet kontorslandskap tillsammans med övriga kollegor. Du ges en stor möjlighet att utvecklas i tjänsten där även resor utomlands kan förekomma. Ibörjanav uppdragetkommerdu få en introduktion ochgå bredviden kollega för att på bästa sätt komma in i uppgifterna.

Lämplig bakgrund


För att trivas och kunna göra ett bra jobb ser vi att du som söker:

- Gärna har tidigare erfarenhet av att ha jobbat med reseräkningar och fakturaflöde

- Har minst en gymnasieutbildning inom ekonomi

- Har erfarenhet av att ha arbetat med system

- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Din personlighet kommer även att vara viktig i detta uppdrag. Du är en driven person med positiv energi som du gärna delar med dig av. Vidare är du inte rädd att ta kontakt med kollegor och leverantörer när du saknar information.Du är nyfiken och kan arbeta självgående.

Bra att veta

Ovanstående är ett konsultuppdrag på 1 år med start i mars eller april. Tjänsten är på heltid och arbetet utförs under kontorstid med möjlighet till flex. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Cassandra Klang, 077647 16 43.

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Om företaget

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 2 februari 2018

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024