Ekonomiassistent med systemansvar till internationellt bolag på Södermal...

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för system och en bakgrund inom ekonomi? Tycker du att det är kul med nya utmaningar? Vi söker till vår kund på Söder i Stockholm en ekonomiassistent med systemvana.

Nedanstående är ett konsultuppdrag till och med december 2020 där du kommer att täcka upp för ett föräldravikariat. Tjänsten är placerad på Söder i Stockholm med start så snart som möjligt.

Tjänstebeskrivning

I denna roll kommer du att fungera som en kontrollfunktion där du ansvarar för den svenska delen av koncernens digitala fakturasystem.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:

- Kontroll av moms på fakturor
- Ha mycket kommunikation med både kollegor och leverantörer
- Utläggskontroll
- Kvittohantering
- Ansvara för frågor kring fakturasystemet

I denna roll blir du en del av en ekonomiavdelning där du kommer att sitta i ett öppet kontorslandskap tillsammans med övriga kollegor. Du ges en stor möjlighet att utvecklas i tjänsten där även resor utomlands kan förekomma. Ibörjanav uppdragetkommerdu få en introduktion ochgå bredviden kollega för att på bästa sätt komma in i uppgifterna.

Lämplig bakgrund

För att trivas och kunna göra ett bra jobb ser vi att du som söker:

- Gärna har tidigare erfarenhet av att ha jobbat med reseräkningar och fakturaflöde
- Har minst en gymnasieutbildning inom ekonomi
- Har erfarenhet av att ha arbetat med system
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Din personlighet kommer även att vara viktig i detta uppdrag. Du är en driven person med positiv energi som du gärna delar med dig av. Vidare är du inte rädd att ta kontakt med kollegor och leverantörer när du saknar information.Du är nyfiken och kan arbeta självgående.

Bra att veta

Ovanstående är ett konsultuppdrag på 16 månader med start omgående. Tjänsten är på heltid och arbetet utförs under kontorstid med möjlighet till flex. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag! Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gustav Kendel, 076- 647 16 45.

Ansökan

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolagetSJR in Scandinavia ABmed dotterbolagenSJR in Sweden AB,Ogunsen AB,SJR IT ABochWES AB.

Titel: Ekonomiassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR Helsingborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 21 augusti 2019

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


21 november 2024