OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ekonomiassistent, har ett systemintresse och vill arbeta i ett bolag som befinner sig i en expansiv fas? Som Ekonomiassistent på Werksta arbetar du främst med leverantörsreskontra, men även en del kundreskontra. Du är även delaktig i att utveckla befintliga rutiner och processer.
Vi söker dig som har något eller några års erfarenhet av arbete med Leverantörsreskontra och vill arbeta med vår svenska och norska verksamhet. Vidare bör du ha ett stort systemintresse och drivas av att arbeta med automatisering och effektivisering av stora flöden. Vi söker dig som vill vara med på en spännande tillväxtresa på Nordens ledande skadeverkstadskedja. Erfarenhet av Palette eller annat leverantörsfakturahanteringssystem är meriterande men inte ett krav.
Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
- Leverantörsreskontra, verifiering-, kontering- och utskick av fakturor i attestflödet
- Uppföljningar kopplat till leverantörsfakturor
- Administrera grunddata, samt optimera flödet av leverantörsfakturor i Palette
- Vara ett stöd till verksamheten gällande frågor kopplat till reskontra och utbilda nya användare i Palette
- Kreditbedömning av nya kunder
- Hantering av inkommande e-mail till ekonomiavdelningen
- Posthantering
Tjänsten är en tillsvidareanställning och är placerad på Werkstas huvudkontor i Danderyd med möjlighet till att delvis arbeta hemifrån.