OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på RISE förstärkning till Reskontrafunktionen i Borås! Vill du ha möjligheten att ingå i ett härligt gäng där stort fokus ligger på digitalisering, automatisering och effektivisering? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss.
Om rollen
Du kommer att ingå i reskontragruppen som består utav ett femtontal härliga kollegor på ett Shared Service Center som hanterar kund- och leverantörsreskontra för alla bolag inom RISE koncernen. Som ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra arbetar du främst med scanning-, ankomstregistrering- och kontering av fakturor i våra system. Du jobbar även med internkontroller, viss bokföring samt hantering av påminnelser och kravrutin. Du fyller en viktig funktion genom att supportera verksamheten och leverantörer kring fakturor och system genom vårt ärendehanteringssystem. Ytterligare arbetsuppgifter inom reskontrafunktionen kan komma att bli aktuella över tid.
Vem är du?
Du har ett stort systemintresse i grunden, samt erfarenhet och kunskap om system som hanterar större mängder leverantörsfakturor. Du är nyfiken och intresserad av systemregelverken i bakgrunden och hur vi kan optimera vårt arbete och våra processer för att driva automatisering och digitalisering av vår funktion. Låt oss utvecklas tillsammans!
Du har erfarenhet av en liknande roll, där leverantörsreskontra varit den största delen av arbetet. Du har en akademisk examen inom ekonomi från Universitet eller motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift och du behärskar engelska. Vi söker dig som är nytänkande, initiativrik och har förmåga att driva ditt arbete självständigt. Du strävar efter att utveckla arbetet och processerna framåt.
Som person är du lösningsorienterad, strukturerad och noggrann. Du är en positiv person som tycker om att arbeta i ett snabbt tempo och trivs i en dynamisk miljö där du sprider positiv energi. Du är en lagspelare som vill samarbeta och hjälpa andra, både inom den egna funktionen och med andra delar av verksamheten och externa parter. Då rollen innebär många interna och externa kontakter behöver du en mycket god kommunikationsförmåga, hög servicegrad och professionalism.
Välkommen med din ansökan!
Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan senast den 30 sep 2023. För mer information om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Anneli Lobato, +46 10 516 61 50. Våra fackliga representanter är Bertil Svensson, Unionen, 010-516 53 56 och Lazaros Tsantaridis, SACO, 010-516 62 21
Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes vänligen då vi lyder under Lagen om offentlig upphandling.