Ekonomiassistent med tidigare erfarenhet

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna kommer bestå av kund- och leverantörsreskontra, fakturahantering, avstämningar, löpande bokföring och mindre utredningar. Du tillsammans med teamet håller ordning och reda på all den löpande ekonomiska administrationen och säkerställer god struktur och kvalitet. I huvudsak kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter:

• Löpande redovisning
• Extern fakturering
• Leverantörs- & kundreskontra – vi använder Ascendo för elektronisk fakturahantering
• Matchning och avstämning – exempelvis butik och bank
• Förberedelse inför månads-, kvarts- och årsbokslut
• Återrapportering kundinbetalningar
• Kontakter med återförsäljare och leverantörer
• Kontakter med organisationen
• Arkivering/inskanning avtal och andra företagsdokument
• Andra förekommande administrativa uppgifter
• Vidare deltar du aktivt i bokslutsarbetet tillsammans med ekonomigruppen och stöttar vid årlig revision


Din profil

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med inriktning mot redovisning eller motsvarande. För att lyckas med dina arbetsuppgifter har du haft liknande arbetsuppgifter innan och har stor vana att arbeta självständigt. Som person är du driven i ditt arbete och tar hänsyn till detaljer och säkerställer att alla uppgifter kring den löpande redovisningen sköts på ett kvalitativt sätt. Du arbetar metodiskt och är skicklig på att skapa ordning och reda. Du har dessutom ett trevligt sätt och grundläggande positiv attityd. Du förstår att i ett expansivt företag krävs både flexibilitet och driv.
Du förutsätts obehindrad kunna kommunicera på svenska och engelska i såväl skrift som muntligen. Goda kunskaper i Microsoft Office generellt och Microsoft Excel i synnerhet är ett krav.
Vana av att jobba i affärssystem är ett krav, erfarenhet från Visma Business och Ascendo är meriterande.
Vi anser att det är viktigt att du har initiativförmåga och kan självständigt driva olika ärenden till punkt inom organisationen.

Intervjuer sker löpande så ansök redan idag.


Om vårt företag

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern. Vare sig du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, funktionslösningar, omställning, utbildning eller HR kan du som kund hos oss räkna med att vi gör allt för att vara snabba och lätta att arbeta med, utan att tumma på vår professionalitet. Vi är helt sonika en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Vi är med våra 1 000 medarbetare hittills verksamma på 25 orter. Med hjälp av vår stora lokala kännedom, engagemang och erfarenhet strävar vi alltid efter att vara den lokalaste samarbetspartnern. Besök oss gärna på www.onepartnergroup.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Pauline Pettersson

Pauline Pettersson

Piero Gatica

Sara Ernström

Sara Ernström

Fredrik Moberg

Jeanette Hjalmarsson
0729-745500
Eldin Ljutovac

Jeanette Hjalmarsson

Magnus Olausson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 27 oktober 2016

Besöksadress

Österängsvägen 3, JÖNKÖPING
None

Postadress

Österängsvägen 3
JÖNKÖPING, 55463

Liknande jobb


1 november 2024

Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

1 november 2024

Ekonomiansvarig

1 november 2024