Ekonomiassistent med tillhörande administrativa uppgifter till Adient AB!

Ekonomiassistent med tillhörande administrativa uppgifter till Adient AB!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som är i början av din karriär som gillar att vara där det händer, är flexibel och strukturerad för arbete på Adients finansavdelning. Är du också en prestigelös och positiv person kan det vara just dig vi söker. Vi arbetar med löpande urval, så passa på att söka direkt om det ser intressant ut!

OM TJÄNSTEN
Adient Sweden AB är ett marknadsledande företag inom bilsätesindutrin med sin rot och tillverkande fabrik i Torslanda, Göteborg! Jobbet som ekonomiassistent är placerat på deras finansavdelning och är en delad funktion som supporterar ekonomi, inköp, fabriksledningen och övrig administration. Dina arbetsuppgifter kommer således till största del bestå av ekonomiarbete och inköpsadministration, men övriga administrativa uppgifter tillkommer också. Tjänsten har på sikt goda utvecklingsmöjligheter, så för dig som visar framfötterna kan tjänsten komma att utvecklas över tid.

För att trivas i tjänsten tror vi att du kan prioritera ditt arbete på rätt sätt ihop med att du gillar att arbeta i ett högt tempo i en internationell miljö som ställer krav på att du har en god kommunikationsförmåga samtidigt som du ser din roll i teamet då information från flera parter förekommer. Ihop med detta får du ta plats på en avdelning om ca 4 personer med blandade roller där gemenskapen utgör kärnan i teamet.

Tjänsten är ett konsultuppdrag och startar med en anställning hos oss på Academic Work. Om du visar framfötterna och samarbetet fungerar bra kan anställningen leda till en fast anställning. Läs mer om Adient här!

Du erbjuds


* Ett varierat och händelserikt arbete i en internationell miljlö
* Utvecklingsmöjligheter på sikt för dig som vill ta nästa kliv
* En hängiven konsultchef som finns med under hela din anställning


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer dels bestå av ekonomiarbete såsom att assistera ekonomiavdelningen med enklare uppgifter, bland annat inför bokslut samt kontroll av kontoutdrag från leverantörer. Du kommer också arbeta med inköpsadministration, dvs planera och säkerställa regelbunden orderläggning av återkommande inköp i samarbete med rekvisitörer. Till sist tillkommer även administrativa uppgifter som att assistera med bokningar av lunch/konferensrum m.m. samt hantering av IT admin av mobiltelefoner, inköp och uppföljning men också administration av passersystem och skapandet av passerkort.

VI SÖKER DIG SOM
- Har minst en avklarad gymnasial utbildning med inriktning ekonomi
- Har goda baskunskaper i Excel
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då dessa språken används i det dagliga arbetet

Meriterande för tjänsten är om du:


* Har arbetat med ekonomi/administration i en liknande verksamhet tidigare
* Har arbetat i SAP
* Har arbetat i något typ av ekonomisystem
* Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område


Som person är du:


* Självständig
* Noggrann
* Samarbetsinriktad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 08:00-16:45 (möjlighet till viss flex i samråd med chef)
* Placering: Hamneviksvägen 101, 418 79 Göteborg


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Adient Sweden AB har varit fast beslutna att få saker exakt rätt sedan starten. Det är på detta sätt skapandet av överlägsna produkter för deras kunder och deras slutkonsumenter går till. Och det är därför de, under nästan 40 år av partnerskap med olika biltillverkare, är ledande inom bilsätesindustrin. Idag, som ett oberoende publikt företag, har de förmågan att återinvestera i deras kärnverksamhet och snabbt dra nytta av framväxande trender och skärpa fokuset på innovation – inom bilsäten och mer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2022
  • Ansök senast: 8 december 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


30 september 2024

30 september 2024